Sproeikop achteruit ingedrukt

Skoda Nick

Nieuw lid
Beste forumleden,
Vanochtend rijd ik van huis naar werk in m'n O2 combi en door het bagger weer dacht ik de achterruit sproeier maar eens te gebruiken. Helaas kwam er alleen wolkje vloeistof achter de auto aan... Kom ik op mijn werk zie ik dat de sproeikop terug is gedrukt in de behuizing vh 3e remlicht.
Zojuist bij de garage geweest en die zegt dat de hele achterklep bekleding eraf moet om hem terug te drukken en misschien zelfs wel een nieuwe licht/sproei unit (schijnt 1 geheel te zijn).

Hebben jullie tips hoe ik dit misschien zelf kan verhelpen? ik vind een nieuwe unit beetje overdreven nml. voor een terug gedrukte sproeikop. (Ok het is crisis, maar ik ga de VAG groep niet onnodig sponsoren met afname van onderdelen:tongue:)

Alvast bedankt voor de tips!

Rolle

Senior Member
Je kan eens proberen om de punt van een naald (laatste mm ofzo) om te buigen dit in het gaatje te stoppen en zo proberen om grip te krijgen op het geheel en het terug naar buiten te trekken?

LenK

Forumguru
Is het veel werk om die bekleding er af te halen. Ligt er ook aan hoe handig je bent natuurlijk.
Als dat eenmaal gebeurd is zal het niet meer zo ingewikkeld zijn om die lamp er uit te halen en de sproeier te repararen

Hallo,

Juist vandaag het probleem van een naar binnen geschoten sproeikop van de achterruitenwisser zelf opgelost:
De zwarte kunststof binnenbekleding van de achterklep is met een beetje kracht eenvoudig los te trekken. Aan de bovenkant zitten in totaal 4 klips en aan beide zijkanten 2 klips. Deze bekleding hoeft er NIET helemaal af.

Het derde remlichtunits is eenvoudig van de auto af te halen door 3 moeren los te draaien. Hiervoor is wel een dopsleutel nodig ivm de beschikbare ruimte. Daarna moet er een kunstof bevestiging worden ingedrukt waarna de unit los komt. De spoeikop blijft aan het slangetje aan de auto zitten.

Dan zit er een rubber ring of nog om de sproeikop of nog in de unit. Deze eruit halen en om de spoeikop doen. Dan de 2 rode kunstof borgpennen iets uitbuigen zodat ze wat meer veerkracht krijgen. Dan de spoeikop, dus MET rubber ring erom, weer op de plaats drukken. Dit moet behoorlijk stevig gebeuren om ervoor te zorgen dat de 2 borgpennen werkelijk vastklikken.

Daarna alles weer monteren en: klaar is kees. Benodigde tijd: 15-20 minuten. Kosten: 0,00

Succes ermee.

Ed

Bovenaan Onderaan