Octaaf
Forumguru
ik lees veel topics over tuning en wie dan de beste is. maar eigenlijk gaan ze allemaal om (redelijk) nieuwe auto's.
ik heb dus een auto-met-ervaring gekocht en er staat inmiddels 195.000 op de teller.
(Distributieriem etc is wel recent vervangen, auto is altijd dealer onderhouden)
Natuurlijk slijten turbo's en kunnen vliegwielen kapot (welke altijd weer vervangen kunnen worden)
Maar is er iemand anders die ook pas bij hogere kilometerstand de tuning heeft laten doen?
wat zijn de ervaringen? risico's?
ik probeer een afweging te maken of chippen een extra/groter risico gaat opleveren, of dat het gelijk is aan een nieuwe(re) motor? onder het mom van "alles kan kapot, bij 1 kilometer of bij 250.000 kilometer"
bedankt alvast
ik heb dus een auto-met-ervaring gekocht en er staat inmiddels 195.000 op de teller.
(Distributieriem etc is wel recent vervangen, auto is altijd dealer onderhouden)
Natuurlijk slijten turbo's en kunnen vliegwielen kapot (welke altijd weer vervangen kunnen worden)
Maar is er iemand anders die ook pas bij hogere kilometerstand de tuning heeft laten doen?
wat zijn de ervaringen? risico's?
ik probeer een afweging te maken of chippen een extra/groter risico gaat opleveren, of dat het gelijk is aan een nieuwe(re) motor? onder het mom van "alles kan kapot, bij 1 kilometer of bij 250.000 kilometer"
bedankt alvast