Stabilisatorstangrubbers O2 los te vervangen?

gerjohn

Nieuw lid
Hallo, weet iemand of de stabilisatorstangrubbers voor van een O2 2.0TDI los zijn te vervangen of dat de stabi.stang in zijn geheel vervangen moet worden?
Heeft iemand ervaring / adres voor losse rubbers?

Alvast bedankt.

tanner

Nieuw lid
Ik weet niet of je de rubbers los kunt vervangen.
Complete stab stangetjes zijn ca € 50 euro /2 stuks online te bestellen

Antera

Donateur
als het de rubbers zijn die je stabilisatorstang links en recht tegen de carroserie/subframe houd die zijn los leverbaar

floyd2

Forumguru
Als je nr.16 bedoeld dan zie ik in de tekst toch echt stabilisator compleet staan.(en de dealer zei ook al dat ik een complete set moest kopen)

Antera

Donateur
je hebt gelijk had het even snel opgezocht. Maar stom dat deze compleet vervangen moet worden dan. Wat is de reden dan dat je het wilt evrvangen?

floyd2

Forumguru
Ik heb last van een bijgeluid als de auto uitveerd onder last.
Ik dacht,al vervang ik die rubbertjes dan is dat in ieder geval uitgesloten als oorzaak.
Maar een hele stang vind ik toch net wat te duur om preventief te vervangen.(125euro ongeveer)

guitar_billy

Senior Member
@floyd2
ik zou proberen de oorzaak te vinden voor allerlei onderdelen op de gok te vervangen.

bij mijn O2 was het bv een draagarm die gekraak (drempels) veroorzaakte. na vervanging was ook het gekraak weg.

Antera

Donateur
pak even een busje wd 40 en spuit deze op de stabi/rubbers en kijk of het probleem zich stil gaat houden. Misschien dat het daar wel in zit maar misschien ook ergens naders. denk aan veerpoot , draagarmen

Wijnand850

Forumguru
Is dat gekraak van de draagarmrubbers niet een O2 kwaaltje? Die van mij doet dat al zo lang ik 'm heb (100.000km) en vorige week reed ik in een 1.2Tsi van een half jaar oud met 20.000km op de klok, die er ook al last van had.

floyd2

Forumguru
Het is geen gekraak maar meer een rammel en alleen als ie voor uit z'n veren komt en als ik een beetje het gas erop heb.
Verdenk eerder een homokineet(heb pas geleden een lekke ashoes gehad en ik weet niet hoelang dat al was vandaar)
Zal er eens een ritje Vagtechniek aan wagen om te kijken wat zij zeggen.

Bovenaan Onderaan