Stadslicht krijg ik niet uit koplamphuis

Hans O.

Forumguru
Hoi allemaal,

Ik krijg met geen mogelijkheid mijn stadslichtjes uit het koplamphuis.:mad:. Heb eerst de volledige koplampunit verwijderd maar daarna krijg ik de stadslichtjes niet uit unit. Er zit een lange plastic lip aan. Daar heb ik aan gedraaid, getrokken en de combinatie daarvan in beide richtingen. Wat doe ik fout? :nono:

Happyman

Forumguru
Ik heb hetzelfde gehad. Het probleem werd nog erger toen die uiteindelijk wel los schoot maar het lampje in de behuizing viel. Degene die eerst niet los wilde kreeg ik uiteindelijk toch los door er aan te trekken. Of dit de juiste methode is weet ik niet. Zoals het in de handleiding stond werkte ook niet.

ertromp

Forumguru
Je zult echt moeten trekken aan die plastic plastic lip en wel rech naar achteren. Gaat idd zwaar/moeilijk

CDK

Forumguru
Ze kunnen heel heel vast zitten, maar met een rukje met gedoseerde kracht moet het echt goed komen! Succes en leg wat pleisters klaar want een schaafwondje is niet ongebruikelijk ;)

Noord26

Forumguru
Lijkt mij dat een monteur niet voor elke stadslichtje een mogelijke schaafwond wilt krijgen. Zitten er geen kleine weerhaakjes an die ingedrukt moeten worden oid?

Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik ken wel zoiets als een klem-passing, maar dan moet eerst het grotere onderdeel wat warm gemaakt worden om het binnenste gemakkelijk te kunnen demonteren.

Wat zegt een dealer hoe het gemakkelijkste te verwijderen?

Hans O.

Forumguru
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga het straks nogmaals proberen door wat gedoseerd te trekken. Ik laat jullie weten hoe dat afloopt; lampje wel/niet verwisseld, wel/geen pleisters nodig gehad, of een combinatie daarvan...............:wavecry:

Happyman

Forumguru
Je zal toch maar vergeten zijn om de auto op de handrem te zetten en niet in de versnelling hebben staan, je vervolgens de koplamp verwijderd en je wordt overreden :nailbiting:

Wilko

Senior Member
Ik heb toevalig de afgelopen week de stadslichten van onze O2 (pre-FL) vervangen door nieuwe LED exemplaren.

Er zitten *wel degelijk* kleine "weerhaakjes" aan beide zijden van het zwart plastik houdertje die ingedrukt moeten worden om hem er uit te krijgen. Ik heb een tangetje gebruikt om die beide punten in te drukken en tegelijk te kunnen trekken. Toen was het geen probleem om ze er uit te krijgen.

Dus even goed kijken, ze zitten er echt.

ertromp

Forumguru
Ik heb toevalig de afgelopen week de stadslichten van onze O2 (pre-FL) vervangen door nieuwe LED exemplaren.

Er zitten *wel degelijk* kleine "weerhaakjes" aan beide zijden van het zwart plastik houdertje die ingedrukt moeten worden om hem er uit te krijgen. Ik heb een tangetje gebruikt om die beide punten in te drukken en tegelijk te kunnen trekken. Toen was het geen probleem om ze er uit te krijgen.

Dus even goed kijken, ze zitten er echt.
De Facelift van de TS is anders. Echt geen weerhaakjes oid. Heb de stadslichtjes van mijn FL ook vervangen door led en het kost echt even wat moeite om die houders er uit te trekken

• Leuk
Waarderingen: CDK

Hans O.

Forumguru
Joaquim-Rodrigues-Dias.jpg
Hij zit er in! :D

Bovenaan Onderaan