Stadslicht vervangen, hoe?

jalex_h

Forumguru
Sinds kort is mijn stadslicht er mee opgehouden. Nu krijg ik de koplamp wel open, maar wat ik ook probeer (draaien, heel hard trekken, trekken en draaien), ik krijg het lampje niet uit de reflector. Wat daarbij niet helpt, is dat je ook niet echt zicht hebt op hoe dat kreng vast zit (lampenontwerpers zouden verplicht moeten worden om geblinddoekt de lampen in hun ontwerp te vervangen!).
Langs de garage gaan lukt voorlopig niet vanwege gebrek aan tijd, dus wie weet raad?

Monteurtje

Forumguru
Harder trekken. Soms gaan gaat de fitting erg stroef. Fitting zit erin gedrukt. Dus recht eruit trekken. Kabeltje kan wel wat hebben. Soms lukt het met een punttang met gebogen bek en spiegeltje. Maar die tang heb je vast niet.

jalex_h

Forumguru
Vandaag dan maar de stoute schoenen aangetrokken en met dichtgeknepen billen zo hard als mogelijk aan de draden getrokken. En jawel, daar kwam het lampje tevoorschijn gefloept. Mooi. Ik mijn originele Skoda reservelampendoos erbij gepakt en wat denk je? Zit er geen passend stadslicht in :eek::D
Dat is nu al de tweede keer (eerste keer was een achterlicht) dat ik mis grijp in die originele Skoda reservelampendoos. Die kan dus de prullenbak in:mad:

EdK

Forumguru
Of naar je dealer rijden van de week en om de juiste lampendoos vragen.
Want je hebt er uiteindelijk wel voor betaald .....

EdK

Forumguru
Scheelt hun dan weer milieu heffing als ze een hele partij laten afvoeren...... ook simply clever weer

Cordoba

Forumguru
Dat is nu al de tweede keer (eerste keer was een achterlicht) dat ik mis grijp in die originele Skoda reservelampendoos. Die kan dus de prullenbak in:mad:

Gewoon checken wat er in de doos zit (en wat er bruikbaar is) en kijken welke lamptypen er ontbreken. Dan kun je de overbodige lampjes eruit halen, en vervangen door de juiste lampen. Overbodige lampen kun je weggeven ofzo aan iemand die er wel wat aan heeft. Let er ook op dat je behalve lampjes ook zekeringen hebt: zowel mini- als gewone steekzekeringen, en een redelijke range in de waardes. (bijv. 5, 10 en 15 A voor de mini, 5, 10, 20, 30 voor de gewone als minimum aanwezige zekeringen). Je kunt zowel lampjes als zekeringen apart kopen, maar vaak zijn setjes goedkoper, die je dat eventueel kunt aanvullen met de paar zaken die dan nog ontbreken.

ergees

Lid
Toevallig loop ik ook tegen dit probleem aan,op internet al uitgepuzzeld hoe ik de hele koplampunit moet loshalen,tja en dan lukt het verder dus niet meer.
H7 en h1 lampje is geen probleem, maar hoe krijg ik dat stadslichtje eruit?
Er zit een staafje aan dat je met een tangetje makkelijk kunt vastpakken, en kunt verdraaien.
Met draaien krijg ik het lampje er dus niet uit.
Dit is dus mijn vraag:moet ik dit lampje er met dat staafje en al ook gewoon uittrekken?
Het gaat om een skoda 2 na de facelift.
Vast bedankt voor de goede raad.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan