Stadslichten. (zoveelste keer?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vind de stadslichten van mijn F1 maar niks, net 2 gloeiende spijkers.
Ik wil geen xenon-vervanging, maar vraag me wel af of hetzelfde lampje ook in een zwaardere uitvoering (meer watt) te koop is. Heeft iemand er ervaring mee?

Red Devil

Actief lid
ik heb ook Xenon er in zitten nu, met nog de standaard stadslichtjes.. deze moet ik ook nog een keer vervagen, want deze zijn nu echt GEEL.. terwijl ik al de heldere van Philips er in heb.. Joergarms heeft er LEDlampjes in, deze moet ik eigenlijk ook nog een keer aanschaffen

Kijk, nu wordt het leuk! LED-lampjes voor je stadspitten... Hoe en waar kom ik daar aan, en moet er iets voor omgebouwd worden?

Gieliovd

Forumguru
Ik begreep dat het gewoon standaard prikkertjes zijn welke vervangend zijn voor de gloeilampjes.

Even googlen!

Bijvoorbeeld deze: http://www.hypercolor.de/product_info.php?products_id=53

Wel de versie bestellen met twee weerstandjes:
"Bei Manchen Fahrzeugtypen (z.B. Skoda Octavia) ist es nötig 2 Checkwiderstände zu integrieren. Bei diesen Fahzeugen liegt die Schwelle der "Defekt-Erkennung" sehr hoch, sodass dieser Extra Widerstand erforderlich ist um die Fehlermeldung zu unterdrücken. Bitte bestellen Sie diese Option nur mit, wenn SiIe wissen, dass ein Checkwiderstand allein nicht ausreicht."

Bijlagen

• 53_0.jpg
    53_0.jpg
    21,1 KB · Weergaven: 27

LenK

Forumguru
En hoe zit dit in Nederland:

Zulässig, oder nicht?!
Bitte beachten Sie, dass LED Lampen als Standlicht keine ABE und Zulassung für den öffentlichen Strassenverkehr haben. Sie sind nur zu Showzwecken auf privatem Gelände erlaubt.
Der Einbau und die Verwendung im öffentlichen Strassenverkehr erfolgt auf eigene Verantwortung des Fahrzeughalters!

Ik denk dat het zowiezo lastig is om LED's met een officiële toelating te vinden (als ze er überhaupt zijn). Daarbij vallen de lampjes niet echt op en is er geen sprake van een grove overtreding van de wegenverkeerswet.
Ik heb jarenlang rondgereden met oranje stadslichtjes en ben daar nooit (ook niet bij verkeerscontroles) op aangesproken. Wel heeft ooit een garage ze tijdens een APK-keuring vervangen door witte.
Ik ga er van uit dat het met deze LED's wel losloopt, zeker als je ziet waar de nieuwe Audi's tegenwoordig mee rondrijden, en anders is het jammer. Er staat geen gevangenisstraf op...

Sportline

Senior Member
Ik rij al een tijdje rond met LED stadslichten. In het begin had ik mooie groene LED stadslichten alleen die viellen teveel op. Wel een leuk gezicht als het donker is. Nu rij ik rond met wit/blauwe LED stadslichten die ik toen gekocht heb voor de APK. Daar kreeg ik tehoren dat deze ook niet zijn toegestaan en moesten dus de ouderwetse gloeilampjes er weer in. Wel raar maar waar. De LED stadslichten kun je zo kopen bij de AutoStyle en ik denk ook wel bij de Halfords.

Ik heb dit jaar bij de stationschef van mijn -Belgisch welliswaar- keurstation navraag gedaan naar het gebruik van die LED 5W5's.

Geen probleem, volgens hem. Het lichtmiddel is van geen belang, zo lang ze maar de goeie kleur hebben.

Uit voorzorg had ik mijn blauw/wit stalende LED's toch maar terug door gloeilampen vervangen, aangezien die LED's me naar mijn zin toch een beetje veel naar het blauwe zweemden.

EmTee

Lid
Wat moet je in vredesnaam nou doen met je stadlicht, is toch totaal onbelangrijk?

Gaat nergens over vind ik.

Desperado

Forumguru
Totaal onbelangrijk misschien, maar het zit er op, het is verplicht, het moet werken en dus wil men het graag mooi laten lijken tov de andere lampen.
Gaat dus zeker wel ergens over.

Wat moet je in vredesnaam nou doen met je stadlicht, is toch totaal onbelangrijk?

Met de standaard halogeenlamp-units zie je die stadslichten niet wanneer je dimlichten opstaan, daar heb je een punt.

Maar:

Ik veronderstel dat bij originele xenon-units de stadslichten in de reflector van de grootlichten zitten, dan heb je een gele lichtvlek naast je "witte" lenzen.

Ik heb zelf een paar zwarte xenon-look units. Daar hebben die stadlichten een eigen reflector en valt dat geel naast die witte lenzen héél fel op.

EmTee

Lid
Ok, ik begrijp dat jullie dus aan het pimpen zijn zo hier en daar. Voor mij is het gewoon een lease auto die altijd z'n werk goed doet, pimpen is niet aan de orde.

Daarbij rij ik altijd met dimlicht aan, het stadslicht zie je dan volgens mij helemaal niet.

Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk, ga zo door!

D

Deleted member 1943

knipperlichten

Ola,

Hoe zit het met LED knipperlichten is dit ook mogelijk in de Fabia?
Ik hoorde dat je dan een extra weerstand ertussen moet bouwen is dat waar? of is het allemaal niet mogelijk?

gr stefan

Nooit van parkeerlichten gehoord? Waar ik woon moet je ze regelmatig gebruiken als je je auto in het donker langs de rand van een onverlichte landweg moet parkeren.
Totaal onbelangrijk? Dacht ik niet.

cvegreen

Forumguru
Nooit van parkeerlichten gehoord? Waar ik woon moet je ze regelmatig gebruiken als je je auto in het donker langs de rand van een onverlichte landweg moet parkeren.
Totaal onbelangrijk? Dacht ik niet.

Alles heeft zijn voor en nadelen , ik zit er niet mee dat er standlichten in zitten. Het ergert me helemaal niet . en parkeer licht is inderdaad soms verdomd handig.

joergarms

Senior Member
Ik vind de parkeerlicht functie ook erg handig.
Zeker met mijn felle ledjes erin, de lampen worden nu veel mooier verlicht. Ff op internet/ marktplaats zoeken, dan vind je zo een setje voor een paar euro.

D

Deleted member 1943

ledjes

ik heb er nu ook ledjes in zitten, had eerst powerleds erin zitten maar die verlichten niet de unit. Heb nu ledjes van autostyle 3,95 per set met een licht verspreider in het kopje van het glaasje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan