Stage 1: APR of JD?

Fmoon

Forumguru
Trouwens, ik maak eigenlijk heel veel korte ritjes. Rij inclusief vakanties (1x Italie, 1x Belgie en 1x Duitsland) rond de 13dkm per jaar.

Verder eigenlijk enkel de stad, is dit wel verstandig icm een tuning? Las net een artikeltje die er zn vraagtekens bij zet.
 

Cordoba

Forumguru
@Fmoon Wat betreft de combinatie van DSG en veel stadsverkeer: bij veel filerijden en/of stadsverkeer is aanpassing van de DSG-schakelpunten juist extra aan te bevelen. Bij auto's met DSG-problemen zie je juist dat de auto's die veel stadsverkeer rijden of veel in de filerijden juist bovenmatig vertegenwoordigd zijn, bij de gevallen waar de 2e koppeling vernieuwd moet worden. In jouw geval is dus zeker de DSG-tuning aan te bevelen, en dat je daar motortuning in meeneemt is gewoon voor extra plezier van de auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
gisteren even met golfke 1.2 dsg gereden,schakeld vlug,we even wennen dat bij het vertrekken of van voorruit naar achteruit even moet wachten.
Had ervoor met klassiek automaat gereden,das klak voorruit en klak achteruit zonder vertraging,allee minimum vertraging.
Dsg voel hierbij toch nog een beetje als klassiek handbak,tzijn kleine details.
 

ertromp

Forumguru
gisteren even met golfke 1.2 dsg gereden,schakeld vlug,we even wennen dat bij het vertrekken of van voorruit naar achteruit even moet wachten.
Had ervoor met klassiek automaat gereden,das klak voorruit en klak achteruit zonder vertraging,allee minimum vertraging.
Dsg voel hierbij toch nog een beetje als klassiek handbak,tzijn kleine details.
Totaal niet herkenbaar dat vergelijk met een "klassieke handbak". De DSG kan en moet echt zonder schokken schakelen en in ms van verzet wisselen
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
spreek niet over schakelen tussen versnelling,enkel het vertrekken toch iets anders is dan met automaat.
handbak moet je ook koppeling intrappen en dan loslaten geleidelijk om te vertrekken.
kmoet wel zeggen van mij eigen het wat mierenneuken is :bloos::bloos::bloos:
 

oco1979

Forumguru
klassiek automaat vs dsg
rijden en schakelen vergelijkbaar.
aanzetten ga ietskes vlotter met automaat,voordeel van een koppelomvormer.
Vooral in file merkbaar verschil dat automaat geen last van heeft.
Het trekken van aanhangwagen of iets dergelijks beter zal gaan.
Spreek enkel van uit stilstand vertrekken,eens die in beweging is zal geen verschil merkbaar zijn
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dan moet je mijn versie maar eens proberen. Maar los daarvan, een dsg bak schakelt natuurlijk gewoon. Alleen hoef je het niet zelf te doen en doet hij het sneller
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan