Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik raad het je aan. Wanneer de motor meer vermogen krijgt moet de bak er ook aan voldoen. Loopt die tegen het randje aan dan kan het nog wel eens wezen dat er later bak problemen opdoemen
Jep, ik raad het ook aan. Precies om bovenstaande reden, máár ook om het net allemaal iets lekkerder te laten schakelen (sneller, langzamer, hogere toeren, lagere toeren etc.).
ter aanvulling op mijn eerdere reactie heeft het wel te maken met wat je wil. Ben je ook van plan om vaak stevig weg te rijden is een bakaanpassing altijd aan te raden. Heb al een aantal mensen gesproken die de bak niet hadden aangepast en die mochten binnen no time de koppelingsplaten of erger vervangen.
Dit zijn dan weer de kosten die niet zo lekker meer zijn.
We proberen je niet bang te maken. Maar meer te waarschuwen. Het is beter om iets te voorkomen dan te genezen.
Nu staan DSG bakken bekend dat ze heerlijk schakelen en lekker soepel rijden. Maar de andere kant is wel dat wanneer ze in de soep lopen ze ook snel een rib uit je lijf kunnen kosten.
Heeft niet met bang maken te maken @Fmoon. Denk dat je mijn post niet goed hebt begrepen. De DSG heeft een koppelbegrenzer, het koppel van je motor gaat omhoog door de tuning, toch? Als dat hoger is als de begrenzing van de DSG dan heb je dus minder rendement van je motortuning. Maar ook voor de levensduur en rijplezier is het aan te bevelen om de DSG aan te passen.
Maar goedkoop is vaak duurkoop. Een auto kost tienduizenden Euro's, waarom een paar honderd Euro besparen en eventueel met brokken zitten? Er zijn vier specialisten op VAG motoren in Nederland, die doen ook vaak gecompliceerde reparaties en weten heel wat beter hoe jouw motor in elkaar zit dan de tuner om de hoek die alle merken doet.
En ze halen een veel beter rendement in veel gevallen.
Ook een goede. En ik gok dat als je bij JD of Hartog met deze acties om korting vraagt, dat ze een heel eind meebewegen.
Nu weet je meteen de vier tuners @Sheikspir, zonder vragen
Oh ja, en het lijkt me evident dat je bij een behoorlijke vermogenstoename ook even moet kijken of de overbrenging de kracht wel comfortabel op de wielen krijgt. Die moet tenslotte de kracht omzetten in snelheid.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.