Stage 1: APR of JD?

vleier

Forumguru
Ik raad het je aan. Wanneer de motor meer vermogen krijgt moet de bak er ook aan voldoen. Loopt die tegen het randje aan dan kan het nog wel eens wezen dat er later bak problemen opdoemen
 

sandurtjuh

Forumguru
Jep, ik raad het ook aan. Precies om bovenstaande reden, máár ook om het net allemaal iets lekkerder te laten schakelen (sneller, langzamer, hogere toeren, lagere toeren etc.).
 

vleier

Forumguru
ter aanvulling op mijn eerdere reactie heeft het wel te maken met wat je wil. Ben je ook van plan om vaak stevig weg te rijden is een bakaanpassing altijd aan te raden. Heb al een aantal mensen gesproken die de bak niet hadden aangepast en die mochten binnen no time de koppelingsplaten of erger vervangen.
Dit zijn dan weer de kosten die niet zo lekker meer zijn.
 

vleier

Forumguru
We proberen je niet bang te maken. Maar meer te waarschuwen. Het is beter om iets te voorkomen dan te genezen.
Nu staan DSG bakken bekend dat ze heerlijk schakelen en lekker soepel rijden. Maar de andere kant is wel dat wanneer ze in de soep lopen ze ook snel een rib uit je lijf kunnen kosten.
 

Fmoon

Forumguru
Haha, nee bedoel die DSG tuning niet maar meer de vraag.. moet ik dit wel doen de tuning.

Nee komt goed, en anders vervangen we weer wat eventueel kapot gaat.


Of toch een andere auto... Het kriebelt.
 

CDK

Forumguru
Heeft niet met bang maken te maken @Fmoon. Denk dat je mijn post niet goed hebt begrepen. De DSG heeft een koppelbegrenzer, het koppel van je motor gaat omhoog door de tuning, toch? Als dat hoger is als de begrenzing van de DSG dan heb je dus minder rendement van je motortuning. Maar ook voor de levensduur en rijplezier is het aan te bevelen om de DSG aan te passen.
 

Spierings

Forumguru
De schakel momenten en het schakelgedrag zijn met een dsg tuning gewoon veel fijner en is altijd aan te raden, zeker i.c.m. tuning..

Met een goede dsg tuning herken je je wagen ook niet terug, deze zal heel anders rijden..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Niet aan beginnen, is hier op het forum al genoeg over geschreven...

Als je gewoon even wacht en de sites/fb van de betere tuners in de gaten houd komen er regelmatig acties voorbij..
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Maar goedkoop is vaak duurkoop. Een auto kost tienduizenden Euro's, waarom een paar honderd Euro besparen en eventueel met brokken zitten? Er zijn vier specialisten op VAG motoren in Nederland, die doen ook vaak gecompliceerde reparaties en weten heel wat beter hoe jouw motor in elkaar zit dan de tuner om de hoek die alle merken doet.
En ze halen een veel beter rendement in veel gevallen.
 

B.Stuurder

Forumguru
Oh ja, en het lijkt me evident dat je bij een behoorlijke vermogenstoename ook even moet kijken of de overbrenging de kracht wel comfortabel op de wielen krijgt. Die moet tenslotte de kracht omzetten in snelheid.
 
Bovenaan Onderaan