Stalen velgen OII

Ik ben op zoek naar de gegevens voor de stalen velgen , welke onder een OII moeten passen.

Mijn nieuwe OII wordt geleverd met LM velgen, en ik wil mijn winterbanden op staal gaan monteren. Heb nu de winterbanden nog velgen liggen voor de Peugeot.
De LM zouden 6,5 x 16, ET 50 zijn. (Band: 205/55 R16)
Volgens FZ (http://www.fznederland.com/?/steekwijzer/) is de standaard ET waarde 47.

Wat kan er zonder probleem onder geplaatst worden? ET 43 - 50 ??
(ik neem aan dat ze de zelfde velgen gebruiken voor VW,Seat, Audi)

Iemand iets in de aanbieding :-) ???

van_der_P

Senior Member
Ik zou niet te veel afwijken van de ET-waarden. Als de ET groter wordt dus meer dan 47, dan zou zeker als je wat bredere banden gebruikt, de banden kunnen aanlopen in de wielkasten. Ook vervelend als je sneeuwkettingen gebruikt. Andersom als de ET waarden minder wordt dan 47 dan steken de wielen al snel buiten de carrosserie met wat bredere banden. Het gevolg, snel smerig worden van de zijkant van de auto. Het is een kwestie van keuzes maken.

Is een ET van 42 te veel afwijking? (banden blijven 205//55)

Getver..stond de Octa nu maar voor de deur, dan had ik kunnen kijken of het allemaal past.

haggard

Senior Member
Ik heb hier nog 4 orginele stalen velgen voor de O2 liggen (inclusief wielkappen) als je hierbij belang hebt, stuur maar even een PM...

@haggard, op dit moment even niet (meer). Dank voor het aanbod.

Ik heb net van een con-collega het aanbod gehad, om zijn velgen over te nemen.
Zelfde spec als de LMV die onder de octa gaan komen.

Ieder dank, voor de reacties.
Weer snel geregeld allemaal.

Bovenaan Onderaan