Standaard af-fabriek op je Octavia

Heren / dames,

We hebben hier op kantoor er al wel eens vaker over gehad, maar hoe zit dit nu precies:

Ik heb dus een Octavia 2.0 Station uit 2001 (de Elegance uitvoering)
Nu is deze uitvoering vrij luxe als ik zeggen mag! Zit zelfs parkeersensoren in de achterbumper.

Maar nu het volgende: Volgens www.autoweek.nl moet deze uitvoering incl. regensensor en een middenarmsteun in de achterbank zijn. Maar die mis ik in de mijne!!!

Volgens www.autotrader.nl moet ik ook een middenarmsteun hebben, maar weer geen regensensor. Sterker nog, kan volgens autotrader niet eens de optie parkeersensoren nemen?

Dacht stuur dus even een mailtje naar Skoda met deze vragen. Krijg ik als antwoord:

Geachte heer Van Dijken,Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website. Wij hebben het door u ingevulde contactformulier in goede orde ontvangen en willen u als volgt informeren.Een middenarmsteun was in de Octavia Combi Elegance uit 2001 niet leverbaar en de regensensor was een meeruitvoering. Het is voor ons niet mogelijk na te zien of deze meeruitvoering toentertijd is besteld voor uw Octavia.
In het vertrouwen u met deze informatie van dienst te zijn, verblijven wij,
Met vriendelijke groet,
Jacqueline Elfes
Klantencontact

Wat moet ik hier nu mee? Volgens de mevrouw was de middenarmsteun helemaal niet leverbaar en de regensensor een meeruitvoering.....

Misschien dat jullie kunnen helpen?

Hoor het graag van jullie.

Grtz,
Johan

LenK

Forumguru
Bij elk modeljaar kan er weer wat aan de uitrusting veranderen.
Websites als je noemt zijn ook niet foutloos, dus als het daar als standaardoptie wordt vermeld dan wil dat nog niet zeggen dat dat zo is.
De enige manier om zekerheid te krijgen is een folder uit die tijd.

En eigenlijk heb je die zekerheid want de regensensor en de middenarmsteun zijn opties die niet naderhand in te bouwen zijn en ook niet te verwijderen.

bat

Lid
Heb je niet per ongeluk gekeken naar de huidige (O2) versie van de Elegance, die beide opties inderdaad wél standaard af fabriek aan boord heeft?

nomad

Senior Member
is normaal bij Skoda. Hoe kun je anders verklaren dat de ene auto wel een sensor heeft voor het ruitenspoeierwater en de andere niet ? En het heeft niets met Xenon te maken.... Neem 10 Elegances zonder Xenon en ze hebben lang niet allemaal een sensor...

Ik weet alleen nog dat ik bij mijn O1 (2003) moest danwel kon kiezen tussen een derde hoofdsteun achter óf een armsteun. Misschien heb je zelf dit ook moeten kiezen? Over de regensensor weet ik alleen dat dit later een optie was.

Bovenaan Onderaan