Standaard audio systeem

Jamesdean1974

Senior Member
aangezien het Canton audiosysteem op dit moment niet leverbaar is, zal het bij het standaard audiosysteem blijven. In mijn huidige Superb heb ik ook het Canton systeem. Wat zijn de ervaringen met het standaard ( 8 boxen ) audio systeem?

hemi24

Forumguru
Gelukkig is er hier veel kennis aanwezig en zijn velen bereidwillig om je van raad en daad te voorzien, maar misschien werkt een bezoek aan de Skoda dealer ook verhelderend..!

:arghh:

Jamesdean1974

Senior Member
Afspraak staat gepland voor vrijdag. Alleen zal de verkoper van Skoda vast niet vertellen dat het standaard audiosysteem niet om aan te horen is….vandaar dat ik de vraag hier alvast even stel.

Laatst bewerkt door een moderator:

BelKodi

Senior Member
@Jamesdean1974 : dezelfde vraag werd hier vorige week eens gesteld in een ander topic, waar ik een antwoord gaf. Vorige zomer deed ik een testrit in een Kodiaq zonder en een mét de Canton. Die laatste scoort natuurlijk beter, is zuiverder, speelt wat harder en beter in het hoog.
Maar ik vond het standaard audio systeem echt meevallen, beter dan verwacht. Tegenover het standaard systeem dat ik in een Octavia hoorde in 2015.
Als je de Canton niet hebt ga je het misschien niet missen.

Jamesdean1974

Senior Member
Bedankt voor je reactie. Ik zal aan de dealer vragen of ze eventueel een betaalbaar alternatief hebben .

Ohdear

Lid
Ik heb momenteel het Canton systeem in mijn Kodiak en ben daar erg tevreden over. Bas en volume zijn goed. Helderheid en hoge tonen vallen mij helaas wat tegen.
Vorige week met een Superb IV proefgereden (en besteld) met het standaard systeem. Vond dit eerlijk gezegd niet om aan te horen. Slecht af te stellen en enorm vlak geluid.
Dealer heeft nu een drietal offertes opgevraagd om de speakers en versterker te vervangen.
Alternatief is om na aflevering zelf de speakers te vervangen en dan ook gelijk de demping te verbeteren. Versterker van de hoofdunit schijnt volgens velen wel goed te zijn en kan daarna nog altijd vervangen worden.

Jamesdean1974

Senior Member
Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik rijd nu zelf de Superb met Canton en daar ben ik erg tevreden mee. Helaas is het, zoals bekend, niet mogelijk om het Canton systeem geleverd te krijgen. Ik heb opgevraagd wat het zou kosten om een audio upgrade achteraf te laten doen. Dat begon vanaf 1500€. Dat vond ik even te gortig voor een lease auto. Dus ik houd het bij het standaard systeem.

Ohdear

Lid
Mijn auto is ook een leaseauto. Zelf de speakers vervangen is echt heel goed te doen en zal je niet meer dan 400-500EUR kosten. Geluidsdemping heb ik nu een keer gedaan en viel mij ook erg mee. Materiaalkosten waren 100EUR.

Jamesdean1974

Senior Member
Je weet niet hoe handig ik
Ik wacht even af hoe de audio is. Als het echt belabberd is, kan ik het altijd nog overwegen om aan te passen.

BelKodi

Senior Member
Ik heb momenteel het Canton systeem in mijn Kodiak en ben daar erg tevreden over. Bas en volume zijn goed. Helderheid en hoge tonen vallen mij helaas wat tegen.
Vorige week met een Superb IV proefgereden (en besteld) met het standaard systeem. ....
Dealer heeft nu een drietal offertes opgevraagd om de speakers en versterker te vervangen.......
Kon je dan niet meteen de Superb bestellen mét Canton? Of is die nog steeds niet te bestellen?

Jamesdean1974

Senior Member
Naar mijn weten is Canton niet leverbaar op de Superb. Wel is Side Assist beschikbaar op Superb. Dit in tegenstelling tot de Kodiaq waar deze beide niet leverbaar zijn.

BelKodi

Senior Member
Klote eigenlijk…. Want tegen dat de wagen effectief gebouwd wordt is de optie misschien alweer opengezet voor nieuwe bestellingen…

Jamesdean1974

Senior Member
Volgens de verkoper was de levertijd van de Superb meer dan een jaar. De Kodiaq heeft een levertijd van circa 5 maanden. De prijslijsten zijn nu ook allemaal aangepast waar Canton en Side Assist inderdaad niet meer vermeld worden. De verkoper gaf aan dat dit sowieso dit jaar niet meer gaat veranderen. Ik vond het niet belangrijk genoeg om van de aanschaf af te zien. Maar irritant is het wel. :-)

Bovenaan Onderaan