Standaard Bluetooth compatible met de iPhone e.a.?

Jsuyk

Nieuw lid
Ik ben bijna zover met het uitkiezen van een nieuwe Skoda Octavia Elegance Buisiness uitvoering. Ik wil hierbij bluetooth bestellen maar het is me ondanks veel zoeken en vragen nog steeds niet duidelijk of het standaard af-fabriek bluetooth systeem van Skoda inmiddels ook werkt met telefoons zoals de iPhone. Of het is nog steeds nodig om dan de mObridge mee te bestellen?

Heeft iemand dit al eens uitgetest of kan dat eventueel uittesten voor mij?

Mijn Octavia van februari dit jaar heeft ook een bluetooth module. Daar werkt de iphone prima mee!

Werkt OK in mijn Octavia RS uit 2008. Er is in het verleden wel een iOS update geweest waardoor het adresboek totaal onleesbaar was. Bellen en gebeld worden was overigens geen punt. Nu al een tijdje prima.

Jsuyk

Nieuw lid
Mijn Octavia van februari dit jaar heeft ook een bluetooth module. Daar werkt de iphone prima mee!
Is dat de normale af-fabriek module? Dit zou mooi zijn omdat Skoda nu een aanbieding heeft waarbij het Bluetooth systeem + MDI nog maar 99 Euro kost. Scheelt een slok op een borrel!

vincefra

Actief lid
tuurlijk standaard compatibel ... de BT vandaag in Skoda is rsap en HFP protocol compatibel. De iPhone is HFP profiel ... dus dat werkt.

Jsuyk

Nieuw lid
Gisteren het fabrieksaf bluetooth systeem getest en het werkt goed met de iPhone, het telefoonboek was meteen beschikbaar en ook A2DP (het afspelen van muziek) werkte meteen. Dit met een 3GS en IOS 4. Ik was onder de indruk in ieder geval, mooi systeem en goed bedienbaar.

Olavio

Senior Member
iPhone 4s met Columbus?
Help!!! Gisteren een iPhone 4S gekocht en natuurlijk gisteravond geprobeerd met de Columbus (Octavia is van 2010). Hij herkent de iPhone, maar zegt er verder niets mee te kunnen. Dealer gebeld, degene die de telefoon aannam deed erg geheimzinnig in de trant van 'ik mag niet zeggen hoe het wel moet' en verder wist hij van niets of deed alsof. Tevens merkte hij op dat mijn Columbus niet de juiste software had, maar ik neem aan dat deze is te updaten? Nee, dat kon niet volgens hem. Op de vraag en als ik naar de importeur bel, meldde hij dat ik dan terug werd verwezen naar de dealer. Een parrot-systeem naast de Columbus vind ik een beetje een afgang. Als dat allemaal juist is, dan moet ik dus onhandsfree verder tot ik de Octavia inruil en da's baluh :mad:

vincefra

Actief lid
denk dat probleem niet specifiek de 4S is, maar de os5 en BT die niet volledig juist werkt, zeker als je van een vorige iphone komt (backup restore process naar OIS 5 werkt niet goed).

best een clean install en manueel apps. en settings terug zetten ... waarschijnlijk dan opgelost (was bij mij het probleem ... )

Nu, IOS 5 heeft zowieso een minder stabiele implementatie van BT ... dus daar kan ook nog een probleem zijn ...

Hoi Olavio , ik gebruik inmiddels ruim een maand m'n 4S over de Kufatec Basic Plus en de Columbus ; werkt echt als een tierelier !!!!
Alleen laat ik binnenkort nog een Dension inbouwen om volledig van m'n iPhone te genieten over de Columbus.
Zie alles in dit draadje Het grote Columbus-topic deel 3

Bovenaan Onderaan