Standaard Colombus Bluetooth carkit (Octavia Businessline)

ik heb een vraag, en weet dat er al veel op het forum over gezegd is

kan de huidide bluetooth carkit voorbereiding van de colombus navigatie
prima overweg met het nieuwe HFP protocol wat ondersteund wordt door de nieuwe Android's en Iphone's?
dus niet alleen rSAP waardoor 3G wegvalt wat ik zo begrijp.

of heb een een mobridge o.i.d. nodig? kan het zo niet vinden in de topic's

ondersteund de premium voorbereiding ook het A2DP protocol?

Maka

Lid
Ik heb een MY2012 Octavia EBL met affabriek premium bluetooth en beide protocollen werken naar behoren.

Ikzelf gebruik rSap vanwege de SMS functie die ik dikwijls gebruik.

Edit: AD2P werkt ook naar behoren. Je krijgt bij 'Media' een extra bron bovenin te zien, het Bluetooth logo welke je kan selecteren. Je kan dan ook op de columbus of op het stuur het bronapparaat bedienen.

Rallye

Forumguru
Ik denk dat bedoeld wordt dat HFP nieuw is voor Skoda, vroeger werd immers allen rSAP ondersteund....

andrehj

Forumguru
HFP is niet nieuw voor Skoda, alleen in NL (waar het PON-filter over alle fabrieksopties gaat :(). In Dld was tot voor kort (en misschien nog steeds wel) een S2 of O2 af-fabriek met drie verschillende carkits te bestellen, waarvan alleen het de rsap-variant was/is.

vincefra

Actief lid
correct ... af fabriek waren 3 verschillende carkits beschikbaar ... maar werden niet overal verdeeld (nederland PON was zo'n die maar ééntje aanboodt ... een rsap versie).

Rallye

Forumguru
OK, mijn opmerking was beperkt tot de Nederlandse situatie. De wegen van Pon zijn ondoorgrondelijk: waarom zou je zo schrappen in de fabrieksopties dat een aanzienlijk deel van je klanten een carkit bij een ander inkoopt?

Bovenaan Onderaan