Standaard maat reservewiel (als optie)

vanturenhout

Senior Member
Ik heb een auto uit de pool gekregen. Dit is helaas een standaard Greenline die met extra's is opgewaardeerd tot een Businessline. (dus 4000) euro extra voor de bijtelling.

Deze auto heeft standaard 15 inch wielen, met doppen....(blergh) maar het reservewiel is 16 inch. Is dat een normale maat voor een reservewiel als je die als extra bestelt ?

hemi24

Forumguru
Hoogstwaarschijnlijk een erfenis van vorige berijder: naderhand als accessoire toegevoegd reservewiel, of zit de winterset er nog onder..?

hemi24

Forumguru
Waarschijnlijk als je de codes van de sticker op de bodem van de kofferbak (of serviceboekje) in een decoder invuld komt het wel naar boven... (H27 of H7F of HW7)
Link : http://vag-codes.info/vag-option-codes

15 inch staal met wieldoppen is wel héél erg zuinig/basic op een O3!

Sticker ziet er ongeveer zo uit:

Yeti_Boot_Label_2.jpg

(Deze Yeti heeft code H0R = Tires 205/55 R16 91H low rolling resistance)

EdK

Forumguru
Volgens de papieren zitten er zomerbanden onder maar ik heb geen idee hoe ik dat kan zien
Als je wilt weten of je band die er nu onder zit een zomer / winter of 4 seizoens is dan even merk op band zoeken dan bij de desbetreffende leverancier op website kijken
Ook op de band staat de modelnaam en de maatvoering, al is die niet relevant nu omdat die 15 inch zou zijn
Maar als je al een 16" in je kofferbak hebt zitten dan zegt me gevoel dat er voorheen ook 16" rondom heeft gezeten
Maar dat kun je dmv de stikker die Hemi24 al aangeeft terugvinden

Bovenaan Onderaan