Standaard Speakers O1 Combi vervangen door ????

deusjevo

Forumguru
De titel dekt de lading.

Ik ben niet tevreden met het geluid in mijn O1 Combi.
Beschik over een 4 x 50 watt Pioneer (mosfet versterker)
Deze heeft het in mijn ex-Slopel Astma prima gedaan.
Perfect geluid over de 8 standaard speakers.

In de O1 mis ik nu vooral wat diepe tonen.
Subwoofer zit ik eigenlijk niet op te wachten, wil het eigenlijk alleen proberen door de standaard speakers te vervangen.

Iemand een voorstel met merken/types speakers /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

Oh ja, het is een leaser dus graag geen honderden euro's kostende voorstellen /forum/images/graemlins/mad.gif

Erikje

Actief lid
Re: Standaard Speakers O1 Combi vervangen door ???

Ik ben heel tevreden over Rockford Fosgate, zijn er vanaf de 100 euro-150 euro. Hebben wel veel hoog, moet je van houden. Jouw pioneer kan volgens mij direct een subwoofer aansturen, zou ik dus toch overwegen. Dat heeft zoveel meer bas, en je ontlast je deurspeakers, die zijn namelijk niet gemaakt om laag te reproduceren. En omdat je least is het juist extra antrekkelijk om wat meer uit te geven: je least de boel gewoon mee voor een paar euro per maand. Doe ik al jaren.

Zoef

Actief lid

Je kunt ook eens kijken naar zo'n klein subwoofertje dat in het reservewiel in je kofferbak gestopt wordt. Hier zit al een versterkertje bij in en geeft net dat beetje meer ondersteuning in het laag. (mijn vrouw heeft het in haar Puntootje en is er zeer mee in haar (k)nopjes.. /forum/images/graemlins/cool.gif)
Tweedehands gekocht ook wel via marktplaats en dergelijke.
Succes.
Sandor/Zoef

Karstieman

Forumguru

@Deusjevoo, kijk hier eens naar. Kost geloof ik nog geen 100 euro.
Omdat hij zo plat is kan je 'm overal in je auto kwijt.
Zelfs montage onder de stoel is mogelijk !

ts_wx22a_detailpage.jpg

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=9192&taxonomy_id=25-130

deusjevo

Forumguru

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Jouw pioneer kan volgens mij direct een subwoofer aansturen, zou ik dus toch overwegen.

[/ QUOTE ]
Hoe zit dat met aansturing van een subwoofer, ik ben een caraudio-nerd helaas... /forum/images/graemlins/smirk.gif
Moet mijn autoradio daarvoor een aparte uitgang of zo hebben /forum/images/graemlins/icon_smile_question.gif

Karstieman

Forumguru

Dat is het fijne van deze serie subwoofers:
Je kan ze aansluiten via de sub-out van je autoradio.
Maar heeft je autoradio deze aansluiting niet, dan kan je hem ook aansluiten via de speakerkabel.
Dus aansluiten gaat altijd !

Verder zit er een mooie ingebouwde versterker in, dus je de rest van je geluid lijdt er niet onder !

Hetzer

Forumguru

zou deze ook kunnen worden aangesloten op mijn vdo-dayton ???

Karstieman

Forumguru

ja, hij kan op alle radio's, omdat hij ook werkt op speakerkabel. Hij filtert dan zelf alle hoog eruit en versterkt alleen de bastonen /forum/images/graemlins/wink.gif

Hetzer

Forumguru

nou ,dan ga ik er maar eens een keertje voor kijken, vooral dat hij zo plat is spreekt me wel aan!!

Zoef

Actief lid

Dit was inderdaad wat ik bedoelde! Alleen hebben wij de voorganger van dit model /forum/images/graemlins/smirk.gif

A

andreg

@Deusjevoo, kijk hier eens naar. Kost geloof ik nog geen 100 euro.
Omdat hij zo plat is kan je 'm overal in je auto kwijt.
Zelfs montage onder de stoel is mogelijk !

ts_wx22a_detailpage.jpg

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=9192&amp;taxonomy_id=25-130

[/ QUOTE ]

Zou het geluid verbeteren met alleen deze Pioneer subwoofer denk je?

[/ QUOTE ]

Maar dit is leuk natuurlijk als je de rest aanstuurt met een versterker. ALs je alles via de auto radio doet dan heb je natuurlijk niet zoveel vermogen. Je zal dan je sub inc. versterker aardig terug moetn regelen om overeenstemming te krijgen met de andere speakers. Ik vind ook dat de lage tonen slecht zijn maar dat komt omdat waar de speaker ingebouwd zit allemaal kieren en naden zitten zodat je geen enkele klank kast hebt. Als je de naden dicht maakt en de plastice houder waar je speaker in zit vervangd voor hout(wel schilderen) kom je al een heel end. Het gaat dus om je klank kast die je hebt in de deur.

/forum/images/graemlins/471.gif

TurboBooster

Forumguru

Pioneer autoradio?
Vermoedelijk is het dan mogelijk om de frequentie van de voor-deurluidsprekers te filteren op 80 Hz.
Door deze handeling heeft de Mosfet versterker meer vermogen over voor de midden en hoge frequenties daar het gedeelte beneden de 80 Hz zeer veel vermogen vraagt.
De actieve subwoofer kan dan op 100 Hz afgeregeld worden.Het vermogen dat de subwoofer levert is dan ook echt wel nodig om de 4x50 Watt van de radio in balans te houden.
Zelf heb ik een actieve Pioneer subwoofer in het reservewiel liggen.

TB.

Fabia_SDi

Nieuw lid
Wat is er mogelijk met de deurspeakers?
Heeft iemand ervaring met kickbass (type; geen merk) speakers (whatever that may be...)?
Een sub geeft zeker verbetering maar wat is er mogelijk met de deurspeakers?
Hoe diep mogen de speakers maximaal zijn?
Ik heb wat kickbass speakers (worden genoemd voor montage in deuren) gezien die 7 à 8 cm diep zijn en ik vind het niet zo dapper staan als aan de buitenkant van het voorportier de afdruk van de magneet te zien is.

Ik heb een Fabia I gehad en die klonk met standaard speakers veeeeeel beter dan de Octavia-I-met-Pioneers die ik nu heb.
Ik hoor aan het geklapper van de konussen dat er wat bas in de muziek zit.

De tweeters bij de spiegels heb ik met een weerstand en andere kondensator wat gedempt: allemachtig wat tetteren die dingen!

Bovenaan Onderaan