Standaard speakers octavia

sluwesjors

Actief lid
Kan iemand mij vertellen of de standaard speakers van de nieuwe Octavia een beetje klinken?
In de door mij bestelde greenline businessline zitten standaard 8 speakers maar ik heb geen idee of het kwalitatief een beetje goed spul is.

De standaard speakers in mij audi A3 zijn zeer acceptabel, hoop in de nieuwe octavia ook ondanks ik geen canton systeem kon kiezen.

res-q

Senior Member
Ik vind ze prima.
Heb wel het idee dat ze met radio als bron beter klinken dan met cd. Heb met een aantal cd's getest, en de lage tonen missen nogal, waardoor het geheel wat blikkerig klinkt. Met radio heb ik dat helemaal niet.
Zijn er meer mensen met die ervaring? Instellen van de eq (voor zover mogelijk) heeft niet veel resultaat overigens.

Fean

Forumguru
Standaard A3 heeft 4 speakers, alle 4 voorin... tenminste bij de Ambition.

Standaard Audio bij Audi vond ik eigenlijk niet acceptabel voor het "premium" merk. Van Chorus naar Concert gegaan en achter 2 speakers extra geplaatst en zelfs toen nog vond ik niet bepaald van niveau. B&O is daarentegen echt fantastisch.

Skoda 8 speakers klinkt beter zal ook wat meer geluid produceren. Canton is prima voor de 600e extra, een aanrader.

motomarz

Senior Member
.... Heb met een aantal cd's getest, en de lage tonen missen nogal, waardoor het geheel wat blikkerig klinkt. Met radio heb ik dat helemaal niet.

Had ik ook (in de OII) tot ik er achter kwam dat de toonregeling blijkbaar per bron ingesteld wordt ofzo.

res-q

Senior Member
^^ al gecontroleerd, maar dat lijkt beide niet het geval te zijn. Zowel per bron als per sleutel (gebruik er maar 1 ;)) maakt niet uit. EQ staat steeds hetzelfde ingesteld, maar cd's klinken gewoon blikkeriger dan radio, terwijl dat andersom 'hoort'.

Binnenkort eens testen met een sd-kaartje met een lading muziek, wellicht dat dat helpt :)

sluwesjors

Actief lid
Radio beter dan cd... Sja dat zou betekenen dat ik de DAB optie voor niks heb besteld.
Mag het niet hopen.

flatron

Actief lid
Ik heb DAB geluisterd (Klara - Klassieke muziek) met gewone speakers en dat was helemaal niet slecht hoor.

res-q

Senior Member
Vanochtend getest met een SD-kaart, en daarvan is de geluidskwaliteit wel goed. Het lijkt er op dat bij de cd-speler de speakers onderin de deuren maar voor de helft meedoen oid. Binnenkort maar even langs de dealer, hoewel het voor mij niet zo'n groot punt is gezien ik nu toch al mijn cd's op de sd-kaart heb gezet :)

Altos

Banned
^^ al gecontroleerd, maar dat lijkt beide niet het geval te zijn. Zowel per bron als per sleutel (gebruik er maar 1 ;)) maakt niet uit. EQ staat steeds hetzelfde ingesteld, maar cd's klinken gewoon blikkeriger dan radio, terwijl dat andersom 'hoort'.

Binnenkort eens testen met een sd-kaartje met een lading muziek, wellicht dat dat helpt :)
Radio heeft standaard vanuit de uitzender een MID filter eroverheen zitten, als je de cd draait van dezelfde artiest met het zelfde nummer klinkt deze altijd anders...SD kaart is dan meestal gevuld met MP3 gecodeerde files wat een vorm van compressie is, welke ook "gekleurd" kunnen zijn/te maken afhankelijk van het programma/kwaliteit die er gebruikt wordt. Ik persoonlijk vind het geheel zeker niet blikkerig klinken maar mooi vol, ook in het laag...Het sub laag is niet te halen maar een mooie ronde 40Hz/50Hz is mijninziens voldoende om de auto, ook op luider volume, goed te laten klinken. Maar net als zicht is zeker ook gehoor zeeeer persoonlijk.

Bovenaan Onderaan