Standaard speakers of upgrade

golfgti2009

Senior Member
Ik heb nu een maandje mijn octavia 2 combi. Het geluid van de audio is erg goed, zeker vergeleken met mijn golf 5 gti. Is het geluid standaard al goed in deze auto of heeft de vorige eigenaar een upgrade gedaan, het lijkt of er een subwoofer ergens zit, kan deze echter niet vinden.

golfgti2009

Senior Member
Ok, ik dacht ook al zoiets. Het geluid klinkt echt heel netjes, ik ben dan wel benieuwd wat er in zit.

Ik ben de laatste jaren in de Golf niet echt verwend qua geluid, was ronduit slecht te noemen. En dat voor 3 speakers in de deur waaronder een 20 cm exemplaar.

Cordoba

Forumguru
Je kan even de optie-codes checken op de sticker in de kofferbak: daar staat in elk geval wel íets aangegeven over de gemonteerde speakers.

golfgti2009

Senior Member
Ik heb door het speakerrooster heen gekeken en het lijkt toch een standaard speaker. Ik kan nog eens een blik werpen op de achterspeakers want daar lijken de lage tonen vandaan te komen. Toch wel opmerkelijk dat er zo'n groot verschil tussen de Golf en de Octavia is er van uitgaande dat het standaard speakers zijn.

Cordoba

Forumguru
Het kan natuurlijk zijn, dat de standaardspeakers vervangen zijn door betere exemplaren met dezelfde afmetingen.

Blackokkie2

Forumguru
Vergeleken met het geluid in de Volvo V50 die ik hiervoor had is het geluid in de O2C iets slechter maar echt slecht vind ik het niet.

Noord26

Forumguru
Als de demping/behuizing niet in orde is hebben betere speakers ook geen zin. Wellicht heeft je O2 demping aangebracht in de deuren. Dat is zeker een aanrader om geluid van buitenaf terug te dringen en de speakers een flinke boost te geven.

Bovenaan Onderaan