Standaard zwart glimmende remklauwen?

Hetzer

Forumguru
Wat mijn positief is opgevallen is, is dat de remklauwen en trommels standaard van mijn TSI standaard voorzien zijn van een dikke zwarte glimmende verf laag.
Voorheen waren de trommels slecht geverfd en begonnen deze al te roesten als je er naar keek
Ook heb je nu geen last dat je zilvere remklauwen zo gauw vuil worden (en uiteindelijk niet meer schoon te krijgen zijn )

14llbs.jpg
2hxr8jt.jpg
2sb3ktu.jpg

maar goed heb bij andere nieuwe Fabia's gekeken o.a de GL en daar zijn ze nog wel zilver
Wie kan dit verklaren? en wie heeft er nog meer zwarte ???

Noord26

Forumguru
Mij is wel opgevallen bij het wisselen van de zomer- naar wintersloffen dat je achterste remmen (trommels) idd al reeds behoorlijk smerig zijn en roest vertonen..

Hetzer

Forumguru
Bij mij zijn dus nu ook de achterste trommels in een dikke laag glimmend zwart gespoten.

Noord26

Forumguru
Het is niet bouwjaar afhankelijk zag ik vanmorgen. Mijn vader een nieuwer modeljaar (met GL logo in de frongrill) en daarbij zijn ze ook nog normaal.
Ik dacht trouwens dat de 1.2 TSI standaard schijven had, of ligt dat bij een opslagpunt van 100pk?

geen last van smerige remtrommels achter.....
sterker nog heb geen eens rem trommels :)

Dat staat eigenlijk wel een stuk mooier die zwarte remklauwen :super:

Hetzer

Forumguru
Het is ook niet door de dealer gedaan, hier een andere nieuwe Fabia bij dezelfde dealer en deze weer met zilveren

8xiyk7.jpg

Schiet mij maar lek ;), ik ben er in ieder geval blij mee, misschien wel een foutje vanaf de fabricage??

ertromp

Forumguru
wellicht koopt Skoda bij verschillende toeleveranciers de remklauwen en remtrommels??????
Dit zijn nl. allemaal onderdelen die de fabriek niet zelf produceert en inkoopt.
Je verbaasd je waar alles allemaal vandaan komt en dat de "fabriek" niet meer is dan een grote assemblagehal.

Noord26

Forumguru
Sterker nog, niets wordt zelf geproduceerd...

Het lijkt mij puur een andere kleur poedercoating te zijn op de klauwen.

Cordoba

Forumguru
@Hetzer, jouw auto is toch een ex-demo? Heeft ie misschien ergens op een autoshow gestaan en is het daarom gedaan, voor ie naar Ab Mulder is gegaan?

Monteurtje

Forumguru
Ik denk dat ze eerder zwart gespoten zijn bij montage van de winterspelen. Heb ze nog nooit af-fabriek zwart gezien.

Bovenaan Onderaan