Standkachel defect

Ik heb een octavia 1.9TDI Comfort uit 2001 en daar is een Webasto standkachel ingebouwd,

nu heb ik het probleem dat het display wel werkt (kan ook gewoon programmeren) maar hij slaat niet aan ook niet als ik hem handmatig aanzet,

zou dit een zekering probleem kunnen zijn (dwz een andere zekering als voor de aansturing) en zo ja waar kan ik die vinden?

MarcoO2

Forumguru
Heb je ook de bij de Webasto horende boekjes (met wellicht een inbouwschema)? Of staat dat op de site van Webasto? Je kunt natuurlijk ook gewoon even je zekeringen checken, zoveel zijn het er niet ;)

Boekjes heb ik helaas niet van de standkachel,

en ik vroeg het hier om te voorkomen dat ik lukraak alle zekeringen er uit moet trekken en dan nog geen stap verder te zijn :tongue:

kcj

Actief lid
Heeft je batterij nog voldoende voltage ?
Onder een bepaald voltage start de Webasto niet op.
Dit wil niet zeggen dat je autobatterij volledig versleten is, gewoon starten kan je nog gewoon jààààren blijven doen.
De standkachel rekent echter op meer voltage dan je nodig hebt om zonder standkachel te starten.
Een soort veiligheid, denk ik.

In de handleiding staat het minimum voltage dat nodig is (ligt echter in de andere auto, die nu op onderhoud is...)

Koen

Heb vorig jaar april een nieuwe accu gekregen, vorige winter deed hij het nog wel (met dus een accu die bijna op was)

MarcoO2

Forumguru
Heb je inmiddels al contact met Webasto gehad? Die kunnen je (mag ik hopen) meer vertellen dan wij.

Klopt waarschijnlijk wel,

het punt is een beetje dat ik de standkachel niet een zodanige meerwaarde vind hebben dat ik er veel geld voor over heb om hem te fixen

als het een zekeringetje is dan zou het natuurlijk fijn zijn om hem te hebben bij dit weer

MarcoO2

Forumguru
Nee, da´s een terechte afweging. Ik bedoel ook niet om ´m gelijk ter reparatie aan te bieden, maar ik neem aan dat ze bij problemen toch wel een indicatie kunnen geven van punten waar ´t aan kan liggen. Dan zou je die punten eerst kunnen checken en zodoende mogelijk hoge(re) kosten voorkomen.

Antera

Donateur
gissen is missen en daarom ben ik het zeker met Marco eens hun kunnen je het precies vertellen

Bovenaan Onderaan