Standkachel

notjes

Actief lid
Vraagje,

ik ben een vrijwillig brandweerman en zoek een standkachel ofzo die op elektriciteit werkt en die een hele nacht mijn auto kan verwarmen.

daar ik nooit weet wanneer ik wordt opgeroepen zou zo een systeem me van pas kunnen komen. iemand tips hiervoor

jongetje

Forumguru
Is dat niet enorm zonde van de energie? Dikke jas aan en handschoenen en je bent in een paar minuten bij de kazerne...

Hakar

Donateur
Schuur openen of kelderbox openen.
E-bike stekker los loshalen.
E-bike keren.
Schuurdeur of kelderbox afsluiten.
Op je e-bike springen en naar kazerne.
E-bike op slot zetten.
E-bike accu losnemen en veilig opbergen anders ben je hem kwijt.

8 minuten voorbij, eerste uitruk al lang verdwenen, en jij gaat door commadant op het matje geroepen worden omdat je niet tijdig aanwezig was voor de eerste uitruk.
E-bike gaat niet werken dus.

Antera

Donateur
Een electrische auto die hebben het standaard. Maar ja iets achteraf erin bouwen die dat kan. Zal een flinke stroomverbruiker zijn en je accu zal dit niet redden

jongetje

Forumguru
Schuur openen of kelderbox openen.
E-bike stekker los loshalen.
E-bike keren.
Schuurdeur of kelderbox afsluiten.
Op je e-bike springen en naar kazerne.
E-bike op slot zetten.
E-bike accu losnemen en veilig opbergen anders ben je hem kwijt.

8 minuten voorbij, eerste uitruk al lang verdwenen, en jij gaat door commadant op het matje geroepen worden omdat je niet tijdig aanwezig was voor de eerste uitruk.
E-bike gaat niet werken dus.
Die ebike kan natuurlijk vooraf al geladen zijn. Daarnaast heeft een brandweerkazerne best wel een hoekje waar een fiets kan staan dus die accu hoeft er echt niet uit.

Maargoed, dekentje over de auto scheelt ook krabben.

Canon-Eye

Forumguru
De e-zine staat niet alleen geladen klaar, je kunt 'm ook in de goede stand zetten (niks "keren", onzin natuurlijk!) en bij de kazerne is er vast wel een plek binnen waar je hem kunt neerzetten. En die pakweg 0,6 seconden om 'm op slot te zetten zal ook de dealbreaker niet zijn.
Kortom @Hakar , dit lijkt me voorzichtig gezegd een tikkie overmatig gechargeerd... ;)
Die auto moet trouwens ook geparkeerd worden zonder de uitrukkende wagens in de weg te staan, kost ook tijd...

MY00

Senior Member
Die ebike kan natuurlijk vooraf al geladen zijn. Daarnaast heeft een brandweerkazerne best wel een hoekje waar een fiets kan staan dus die accu hoeft er echt niet uit.

Maargoed, dekentje over de auto scheelt ook krabben.

Idd een goede deken of iets anders wat beschermt tegen de koude is de beste oplossing. Enige is dat de auto dan niet warm is van binnen. Verder is, zoals reeds geschreven, haast en een koude motor geen goede combi

Sjoerdb

Forumguru
Defa, heeft een prima modulair systeem om in te bouwen. 230 volt en met timers en meer bedienbaar. Ik heb nog een verlengkabel van 5 meter liggen ter overname. Ik had de aansluiting bij de trekhaak zitten omdat vooruit wegrijden sneller gaat dan achteruit. Nu bij mijn octavia ga ik alleen de interieur verwarming terug plaatsen, de motor verwarming heb ik achter gelaten in mijn oude Volvo.

Ik help je graag met informatie verschaffen of zoeken.

Bovenaan Onderaan