Standverwarming - bereik afstandsbediening

matti202

Nieuw lid
Wie heeft er ervaring met de standverwarming? Ik heb deze op mijn Superb. Op de Site van Skoda is te lezen dat er een bereik zou zijn van 1.000m. Ik haal met moeite 60m. Wagen is reeds verschillende malen binnen geweest in garage, maar men zegt dat alles perfect werkt...

Canon-Eye

Forumguru
Is dat overal, of merk je verschil naar gelang de locatie waar de auto geparkeerd staat?

Zo'n 20 jaar geleden kwam ik nogal eens op het universiteitsterrein in Enschede. Op een bepaalde parkeerplaats had ik de grootste moeite om de toenmalige Polo met de afstandsbediening te ver- en ontgrendelen. Vermoedelijke oorzaak: een grote concentratie van ondergrondse stroom- en datakabels, die samen een raar magnetisch of stralingsveld opwekten waar de afstandbediening niet zo goed mee overweg kon.
Zette ik de auto 50 meter verderop, was er niks meer aan de hand...

EdK

Forumguru
Er even van uitgaande dat je een Webasco standkachel hebt in de wagen word en inderdaad gesproken over 1000 mtr.
Maar als ik de handleiding van de afstandbediening lees dan zittten daar toch echt wel beperkingen aan.
Om die 1000 mtr te halen moet je echt in een hutje op de heide wonen.

https://www.webasto.com/nl/markten-producten/auto/standkachel-inbouw/bediening/telestart-t100-htm/

Download maar eens de manual op bovenstaande link van de AB en lees dan op blz 129 de tekst over de afstand !

En dat je dealer zegt dat hij gewoon goed werkt.... ja dat klopt hij doet het op de AB.
Alleen de afstand van 1000m daar voldoet hij niet aan in jouw geval maar wel zoals je zegt op 60m...

Oja en dan nog één ding, stel je even voor in het topic " meet en greet " dit word door een ieder zeer op prijs gesteld. :pardon:

Rallye

Forumguru
Wel vreemd. Is de Webasto af-fabriek ingebouwd of achteraf? Bij het laatste kan het inderdaad van de plaatsing van de antenne afhangen hoe de ontvangst is. Die 1000 meter noemen ze al jaren, dus dan is dan 60 meter erg weinig.

Een oplossing zou de inbouw van een TC4 kunnen zijn: dan kun je de standverwarming vie de telefoon aanzetten.

Bovenaan Onderaan