Start assisent

willy123

Nieuw lid
Hallo allen

Nog 4 weken wachten en dan is ie er de yeti 1.2 tsi elegance :yeah:.
Ik heb alleen een vraagje!
Weet iemand of de yeti is uitgerust met het zo genaamde start assisent.
Een systee, die je 2 seconden de tijd geeft om op te trekken op een heuvel na het loslaten van de rem.

In de brochure staan een waslijst aan afkortingen maar daar kan je niet alles van terugvinden.

Groet
Arjan

jan

Lid
Weet iemand hoe ik de hill hold aan zet ? of gaat dat vanzelf heb een yeti 18 tsi 4wd elegance

hemi24

Forumguru
Even voor je opgezocht:

Uphill-Start off-Assist*
The uphill-start off-assist makes it much easier to start off on steep hills. The system
assists a start off by holding the brake pressure produced by the brake pedal actuation
for approx. 2 seconds after releasing the brake pedal. The driver can therefore move his
foot from the brake pedal to the accelerator pedal and start off on the slope, without
having to actuate the handbrake. The brake pressure drops gradually the more you
operate the accelerator pedal. If the vehicle does not start off within 2 seconds, it starts
to roll back.
The uphill-start off-assist is active in the event of a 3 % slope, if the vehicle door is
closed. It is always active on slopes when in forward or reverse start off. When driving
downhill, it is inactive.

skodaboy

Forumguru
op mijn 02 4X4 zit de hill hold control in het 'esp' pakket.
dit systeem werkt automatisch op een helling...
wel is het zo als de helling niet 'stijl' genoeg is,het systeem niet werkt en je als nog voor of achteruit bolt heb dit al een paar ondervonden...:crazy:

als ik mijn plateauwagen bij mij heb,dan grijpt de hill hold control wel sneller in op een helling om de boel staande te houden als ik rem los laat
wat mij ook al meermaals op gevallen is,is dat de 4X4 ingrijpt,met of zonder trailer achter de 02 als je op echt steile helling staat ook al is er nog geen sprake van tractieverlies of doorslippende wielen...
het wegrijden gaat gelijk een fluitje van een cent...:xyxthumbs:

Bovenaan Onderaan