Start en rijprobleem Skoda Felicia

humberto

Nieuw lid
Goedemiddag skoda rijders.Deze morgen toen ik weg reed,begon het remvloeistoflichtje te branden.De remvloeistof is echter ruim gevuld.
De auto reed wel weg,maar begon zonder het gaspedaal aan te raken zelf steeds stootjes gas te geven.
Het versnellen in de tweede en de derde versnelling gaat met veel "gestotter".
Het lijkt net of er dan wel en dan weer geen brandstof in doorkomt.
Kan in het instructieboek geen reden en dus geen oplossing vinden

wie zou mij een advies kunnen geven zodat ik het probleem zelf kan oplossen

bij voorbaat bedankt en goede zomer gewenst

het gaat over een skoda felicia van 1994

The bone collector

Senior Member
Gezien de ouderdom is het geen MPI, ik ben niet zeker of die ook uit te lezen zijn. Anders zou dat je misschien wel vooruit kunnen helpen.

Ronnie

Forumguru
Zit er aan de voorzijde van het blok, ter hoogte van de verbinding met de versnellingsbak, een grote ronde zwarte stekker?
Hier wordt de motorelectronica verbonden met de draadboom van de carroserie.
(afhankelijk van het type motor)
Draai deze stekker eens los(kwart slag naar links draaien,dan lostrekken) en kijk of er vocht inzit.
Is dit het geval dan droogblazen, reinigen met remmenreiniger o.i.d. en een beetje kruipolie (wd40) inspuiten en het probleem is opgelost.

humberto

Nieuw lid
Hallo bone collector,bedankt voor de snelle reactie,weet niet wat een MPI is.

Wel heb ik dit jaar een nieuwe stuurkolom erop gezet en wel de originele ring voor de connectie met de boordcomputer erop gelaten.

Bij de tweedehandse stuurkolom zat geen sleutel ( er was geprobeerd mijn auto te stelen en het contactslot was vernield ,de stuurkolom en stuur verbogen,maar niet gelukt hem te stelen gelukkig )

de chip van de oude sleutel heb ik eruit gehaald en in de nieuwe contactsleutel gelijmd.Tot nu toe is dat perfect gegaan,maar misschien is er iets fout met de boordcomputer.

Als ik de auto start dan hoef ik niets te doen en hij geeft al vanzelf steeds een stootje gas ,om daarna weer te verminderen.
Onder het rijden hetzelfde,dus zo kan ik niet rijden.

bedankt in ieder geval

humberto

humberto

Nieuw lid
Goedemorgen Ronnie,ga het bekijken en zal laten horen als het gelukt is,bedankt ook voor de snelle reactie,mooi dat dit forum zo effectief is

groetjes

humberto
Zit er aan de voorzijde van het blok, ter hoogte van de verbinding met de versnellingsbak, een grote ronde zwarte stekker?
Hier wordt de motorelectronica verbonden met de draadboom van de carroserie.
(afhankelijk van het type motor)
Draai deze stekker eens los(kwart slag naar links draaien,dan lostrekken) en kijk of er vocht inzit.
Is dit het geval dan droogblazen, reinigen met remmenreiniger o.i.d. en een beetje kruipolie (wd40) inspuiten en het probleem is opgelost.

humberto

Nieuw lid
Hallo Ronnie,is waarschijnlijk een ander type motor,de stekker zat er niet.
Wacht nog even af of er meerdere reacties komen en anders,geen remedie en de spaarpot maar open en naar een garage

groetjes

humberto

The bone collector

Senior Member
MPI staat voor Multi Point Injection. Deze 1.3 motoren zijn ergens vanaf '97 gebruikt in de Felicia's, en ik weet dat je deze kan uitlezen op foutcodes. Maar de motor die jij hebt heeft nog een ouder inspuitsysteem. Op zich is dat niet zo belangrijk, alleen weet ik niet of deze ook uit te lezen zijn.

Voor jouw probleem heb ik verder geen idee. Als je een oplossing zou gevonden hebben, post deze dan even, dat is altijd handig voor de toekomst.

humberto

Nieuw lid
Goedemorgen,straks toch naar de garage dus,bedankt voor het meedenken,zal laten weten wat de oorzaak was humberto

Bovenaan Onderaan