Start/Stop bij kou

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt het dat mijn start-stop het vertikt onder de -5, daarboven geen probleem. Lijkt mij geen defect.

Noord26

Forumguru
Ashanti heeft het toch over het start/stop systeem en niet over een koude start?

Er staat waarschijnlijk in je boekje wat er allemaal aanwezig moet zijn om het te laten werken. Dat is oa voldoende accuspanning. En met dergelijke kou staan er normaal behoorlijk wat grote stroomverbruikers aan in de auto.

@ Ashanti. Staat in de info die je bij de auto had moeten krijgen. Er zijn voorwaarden waaraan voldaan moet worden voor het start/stop systeem werkt. Daar zit o.a. een warme motor bij (niet echt warm genoeg naar mijn smaak maar ok) en niet te veel ventilatie vraag. (om te verwarmen/koelen) etc

iceqbe

Nieuw lid
Bij mij blijft het SS systeem nogthans werken bij deze temperaturen, zelfs na enkele km rijden...

CharlesTucker

Forumguru
Bij mij heeft de afgelopen week een enkele keer gewerkt, maar meestal blijft de motor gewoon lopen. Dit wordt ook netjes aangegeven in de maxidot. In de handleiding (die ik niet paraat heb) staat een flinke lijst van voorwaarden waaraan voldoen moet zijn, met deze koude zal het best lastig zijn om aan alle voorwaarden te voldoen.

Dank jullie,

BEn gerust.
Er is een duidelijke relatie met stroomverbuikers, fan hoog, lichten aan etc... Met alles uit doet ie het inderdaad wel bij -5.. Spanning zal net te laag zijn op dat moment om SS systeem te gebruiken.

Skoody Boo

Actief lid
Kijk gewoon in de handleiding, daar staat het hele rijtje in. Zijn niet allemaal zaken die je direct zelf verzint, zoals uitgeslagen voorwielen....

Hetzer

Forumguru
Hier loopt zoals aangegeven door Wanderer al een draadje over.

Hier gaat daarom een slotje op.

alvast bedankt voor je begrip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan