Start/Stop deactiveren met memoryfunctie

Michelv.

Forumguru
Ik ben een website (https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren) tegengekomen waarbij de start/stop functie gedeactiveerd kan worden met geheugenfunctie door middel van een printplaatje(module), met deze module wordt de laatste stand van de start/stop stand onthouden.

Ben ook andere modules tegengekomen maar die vragen daar dan 90 euro voor, terwijl deze in principe zelf te maken is als je handig bent met het zelf maken van printplaatjes, dus een stuk goedkoper lijkt me(waarschijnlijk aan materiaal en 10'tje)

Aangezien ik dat zelf niet kan :D, is er iemand op dit forum die wel over deze handigheid beschikt?
Het hele gebeuren staat uitgebreid beschreven dus volgens mij wel te doen.

Michelv.

Forumguru
Dat is alleen de volt-waarde aanpassen zodat de auto "denkt" dat de accuspanning te laag is zodat de start/stop niet inschakeld.
Is niet echt de manier. De wijze waarop het met die module gaat is eigenlijk zoals iedereen het zou willen(denk ik), dat de stand gewoon onthouden wordt na het opnieuw starten van de auto.

Cordoba

Forumguru
Als ik de site van het linkje bekijk, is het toch wel meer dan wat componenten op een printplaatje solderen: je moet ook de processor nog (laten) programmeren.

HarrieSkoda

Forumguru
Ik wacht ook nog steeds totdat (aangepaste) software zo geschreven is dat inderdaad de laatste aanpassing onthouden wordt.

Of dat de start-stop een omgekeerde werking krijgt --> standaard uit, maar bij indrukken van de knop aan.

Nu heb ik inderdaad aanpassing in VCDS laten doen middels het verlagen van de voltage waardoor start-stop niet beschikbaar is.

Antera

Donateur
Waarom start stop nog gebruiken. Het heeft geen meerwaarde. De auto word er niet zuiniger erop. Andere delen slijten sneller vanwege het herhaaldelijk herstarten enz. Zeker auto met DSG.

Hoor er meer klachten over dan anders

Bovenaan Onderaan