Start stop functie

Hallo,
mijn start stop functie stond altijd automatish ge-deactiveert. Echter heb ik onlangs de accu vervangen en nu moet ik deze weer elke keer handmatig de-activeren. in de handleiding kan ik er niks over vinden hoe dit te doen is. iemand een idee?
 

JeSko

Forumguru
Wellicht is de codering eraf gehaald door het plaatsen van de nieuwe ingeleerde batterij, SS staat nooit af bij starten, dit dien je altijd handmatig af te zetten. Enkel met coderen of een hulpstukje is dit permanent te omzeilen, bij bepaalde werken kan de nadien aangebrachte codering per ongeluk overschreven worden door de dealer/garagist, waardoor je nu weer zoals voorheen ( zoals hij uit de fabriek rolde ) telkens op die knop moet duwen.

Auto is waarschijnlijk een tweedehands? Zoja heeft de vorige eigenaar de SS via codering laten uitschakelen, en nu is deze codering weer overschreven met de fabrieks codering.

@Antera kan dit voor je rechtzetten.
 

Marcooctavia

Forumguru
Hallo,
mijn start stop functie stond altijd automatish ge-deactiveert. Echter heb ik onlangs de accu vervangen en nu moet ik deze weer elke keer handmatig de-activeren. in de handleiding kan ik er niks over vinden hoe dit te doen is. iemand een idee?

Heb je de accu door de garage laten vervangen of zelf gedaan?

Marco
 
Ik heb ook een kabel besteld bij Ali, had vandaag binnen zullen komen maar nog niet ontvangen. Zodra binnen ga ik in het weekend sleutelen. Heb vanmorgen de accu laten vervangen maar ondanks de booster op de accukabels was toch de spanning er even af, hele kerstboom ging aan op het dashboard maar na even rijden alle fouten weer weg.
 

brepus13

Forumguru
Misschien deed je SS het voorheen niet omdat je accu al slechter was…. An werkt nu alles weer zoals het hoort.
 

HarrieSkoda

Forumguru
Dat kan wel kloppen dat het S/S systeem het niet doet vanwege een slechte(re) accu.
In het ergste geval zou het kunnen betekenen dat de S/S zijn werk doet, en door de slechte accu niet meer zou kunnen starten, midden op een kruispunt, da's toch knap lastig.

Heb in mijn vorige Octavia de S/S uit laten schakelen middels VCDS. Daar zijn wat waardes mee veranderd, zodat het lijkt alsof de accu te weinig spanning zou hebben, en daardoor de S/S nooit in werking zou treden. Niet de beste optie.

Beste optie is een kabeltje. Die heeft overigens 3 functies. Volgens mij heeft @Sharky dat ooit uitgelegd hoe dat zit.
Zo lijkt het voor de dealer, als de auto daar voor een beurt of garantie geval of whatever naartoe moet, dat het geheel nog standaard is, omdat je verschillende functies in kunt stellen.
 

Marcooctavia

Forumguru
accu zelf vervangen. had niet verwacht dat dit uit zou maken.
Echt wel heb je de accu aangemeld?
En de vraag is als je het had laten doen zou het kunnen zijn dat de garage een stekkertje los zag bij je accu en deze weer aangesloten heeft. Dit omdat als het bewuste stekkertje los is het S/S niet meer werkt.
 
Heb er een stekkertje van Ali tussen gezet, probleem opgelost. ander vraagje, het kan toch niet zo zijn dat net als het niet meer werken van de start/stop bij accuwissel, dat mn chiptuning weer naar fabrieksinstelling is gegaan?
 
Heb er een stekkertje van Ali tussen gezet, probleem opgelost. ander vraagje, het kan toch niet zo zijn dat net als het niet meer werken van de start/stop bij accuwissel, dat mn chiptuning weer naar fabrieksinstelling is gegaan?
Als je de kabel bedoelt die je tussen je drukknoppen en de bekabeling van de auto zet : nee, onmogelijk. Dat ding drukt alleen op de knop bij elke start. Als je een OBD2 stekker hebt gekocht die dingen gaat flashen, maybe (maar niet waarschijnlijk).
 

Okki

Donateur
schakelmomenten zijn goed te meten, bij mij net boven de 50 km p/u pas naar 5, was voorheen al onder de 50

idem naar 7 pas n.de 80 km p/u

ik zou het direct merken als dit anders geworden zou zijn.

vermogen daarentegen is lastiger op gevoel te meten lijkt mij
 

redriver

Senior Member
We rijden nu een klein maandje met de O3 Combi. Ik was ook van plan op het SS syteem uit te schakelen middels kabeltje maar ..... wanneer we bijvoorbeeld bij een spoorwegovergang of stoplicht stilstaan hebben we de auto altijd in 1e versnelling staan, echt altijd. Daarom in deze 3 weken nog nooit meegemaakt dat het SS systeem de motor uitschakeld. Gisteren wel geprobeerd of het werkt. Dus stilstaan , auto in vrij, en inderdaad motor valt uit. Maar deze situatie komt bij ons dus nooit voor. Noodzaak om het systeem uit te schakelen is er dus (voorlopig) niet.
 

EdK

Forumguru
JA @redriver ga aan hand van je tekst er vanuit dat je een handbak hebt, en dan heb je minder last van het SS systeem dan met een automaat (DSG)
Zelf ook handbak met privé en zakelijke wagen en net als jij staat hij ook zijn eerste versnelling met koppeling in.
 
Bovenaan Onderaan