Start stop met aanhanger

Is er al eens iets geroepen over één van de randvoorwaarden van het Startstopsysteem van de Greenline?
Zo werkt het o.a. niet als er een aanhanger aangekoppeld is.
Ik probeer te bedenken waarom dit is. Misschien i.v.m. koeling?:icon_smile_question

Ronnie

Forumguru
Nederland is natuurlijk een mooi vlak landje, kan me voorstellen dat in bergachtige gebieden de rembekrachtiging behoorlijk op z'n donder krijgt,
wanneer de motor stilstaat wordt er immers geen vacuum gecreerd door de vacuumpomp/inlaatspruitstuk. Dit zou dus een van de oorzaken kunnen zijn.....

Als ik de manual lees kom ik tot de conclusie dat het niet werkt als de aanhanger 'elektrisch' is verbonden met de auto.
Dan denk ik eerder aan het verbruik van elektra van de aanhanger.

Hetzer

Forumguru
Op alle Greenline (en Greentech) modellen is start-stop aanwezig, op de overige dus niet.

jmw57

Lid
dat het start stop syst. niet werkt met aangekoppelde ahw., komt inderdaad door het mogelijk extra stroomverbruik. Start stop syst. werkt ook niet als je de airco aanzet (tenminste bij mijn Greenline)

Start stop werkt ook niet als de auto te veel uit het horizontaal vlak staat. (op een helling) En wanneer het ventilatie systeem behoefte heeft aan koeling/verwarming groter dan geleverd kan worden zonder motor. (Springt hij ook weer bij als het nodig is zonder dat je de koppeling in drukt)

Bovenaan Onderaan