Start stop syteem uitzetten

Spinal

Forumguru
Is het mogelijk om via VCDS het start stop systeem permanent uit te zetten? Ik heb zelf al even rond gekeken in VCDS en in module 9 komt in meerdere Bytes komt het start stop systeem voor. Ook in de engine module staat het start stop systeem aangevinkt.
Welke moet ik uitvinken/aanvinken om het uit te zetten?

fireben

Forumguru
Is het mogelijk om via VCDS het start stop systeem permanent uit te zetten? Ik heb zelf al even rond gekeken in VCDS en in module 9 komt in meerdere Bytes komt het start stop systeem voor. Ook in de engine module staat het start stop systeem aangevinkt.
Welke moet ik uitvinken/aanvinken om het uit te zetten?

ja dat was bij mij mogelijk en dat heeft antera bij mij ook uitgezet:D:D:thumbsup:

Okki

Donateur
Ik (Rapid) vind het systeem ok. Je kan, door iets minder hard op net rempedaal te drukken, er ook voor zorgen dat de motor niet stopt. In de file gewoon het knoppie gebruiken.

Rallye

Forumguru
@Okki Wel alleen als je DSG hebt. Bij een handgeschakelde auto gaat de motor uit als je de auto uit de versnelling haalt en de koppeling laat opkomen. Rem heeft geen invloed.

Heeft dat overigens bij een DSG nog extra slijtage van de koppeling tot gevolg, als je tegen het kruipmoment aanremt, zeg maar?

TjokkePrii

Nieuw lid
Is het ook mogelijk om bij een handbak de auto af te laten slaan als je nog aan het uitrollen bent, onder de vijf kilometer per uur ofzo ? Hij slaat bij mij pas af als ik compleet stil sta. Bij de nieuwe Tourans met DSG slaat hij wel al af tijdens het uitrollen.

oco1979

Forumguru
Auto starten.

Knopje indrukken.

Is klassieke handeling geworden ;).

Zal wel nog eens kijken om definitief te laten uitzetten.

Spinal

Forumguru
Is het ook mogelijk om bij een handbak de auto af te laten slaan als je nog aan het uitrollen bent, onder de vijf kilometer per uur ofzo ? Hij slaat bij mij pas af als ik compleet stil sta. Bij de nieuwe Tourans met DSG slaat hij wel al af tijdens het uitrollen.

Nee, je moet helemaal stilstaan. Rijdend is het niet mogelijk (bij mijn Octavia)

Is het trouwens normaal dat tijdens de start/stop stop het accu lampje brand? Of is mijn accu aan het afsterven?

Rallye

Forumguru
Ik vraag mij af waarom je dat zou willen, maar bovendien moet je bij een handbak als gezed de koppeling op laten komen en de auto uit de versnelling hebben. Dat lijkt me onder het rijden niet fijn......

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het aanpassen van de minimale accuwaardes, (soms?) nodig voor het deactiveren van start-stop, ook invloed heeft op andere grote stroomverbruikers, als de verwarmbare voor- en achterrruit.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb er pas 'last' van als ik zô lang stil moet staan voor een verkeerslicht, brug, etc. dat ik de koppeling wil laten opkomen. Dat gebeurt vrijwel nooit, dus voor die enkele keer kan ik wel met dat knopje uit de voeten. Geen reden om standaard de knop in te drukken, vooral ook omdat daarvoor mijn middenarmsteun in de weg zit.

Als ik ooit nog eens een dsg-auto aanschaf, dan zal ik het subiet laten uitschakelen...

oco1979

Forumguru
Nee, je moet helemaal stilstaan. Rijdend is het niet mogelijk (bij mijn Octavia)

Is het trouwens normaal dat tijdens de start/stop stop het accu lampje brand? Of is mijn accu aan het afsterven?

Acculampje brand, dan heb je een ladingprobleem.

Bovenaan Onderaan