Start/Stop technologie

Enige idee wanneer Skoda met de Start/Stop technologie komt? Hierdoor zal de CO2 van menig model omlaag gaan en dit nog aantrekkelijker zijn voor de leaserijder die geen genoegen neemt met 105 pk.
 
laat ik dat zelf het antwoord maar geven. Kreeg deze mail van Pon.


Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website.

In antwoord op vraag kunnen wij u meedelen;

Er is op dit moment nog geen zicht op dergelijke technologie, wanneer deze in de Skoda modellen wordt verwerkt.

Wij adviseren u om de website van Skoda.nl regelmatig te bezoeken daar zal als eerste dergelijke
opties worden vermeld.
Verder kunt u ook altijd naar de dichtstbijzijnde Skoda dealer gaan voor verdere informatie.

In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
Pon's Automobielhandel B.V.
 

martijn v o

Forumguru
laat ik dat zelf het antwoord maar geven. Kreeg deze mail van Pon.


Hartelijk dank voor uw bezoek aan onze website.

In antwoord op vraag kunnen wij u meedelen;

Er is op dit moment nog geen zicht op dergelijke technologie, wanneer deze in de Skoda modellen wordt verwerkt.

Wij adviseren u om de website van Skoda.nl regelmatig te bezoeken daar zal als eerste dergelijke
opties worden vermeld.
Verder kunt u ook altijd naar de dichtstbijzijnde Skoda dealer gaan voor verdere informatie.

In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
Pon's Automobielhandel B.V.

Nou een kritische kanttekening dan. Ik hou de site al enkele maanden in de gaten want ik ben me aan het orienteren (geweest), maar ik kan nergens de businessline 1.6 diesel vinden, de 1.9 staat er wel op.
Dus echt bijgewerkt is ie niet.
 

hemi24

Forumguru
De meest belachelijke toevoeging aan een auto van de afgelopen jaren: start- / stopsystemen..!

Eén keer goed optrekken en je verstookt meer dan die (nog niet eens) 0,05ltr die je verstookt bij het wachten voor een stoplicht...
 

kcj

Actief lid
Eén keer goed optrekken en je verstookt meer dan die (nog niet eens) 0,05ltr die je verstookt bij het wachten voor een stoplicht.
En als je niet / nooit "één keer goed optrekt" ?
Dan steek je de prijs van die 0,5 liter* per 100 km wèl op zak (en gaat niet in rook op).

Ook al gedacht aan alle "lekkere & o zo gezonde" geuren die omwonenden, voetgangers en fietsers mogen opsnuiven van een file wachtende auto's voor een stoplicht of spoorwegovergang ?

*10% minder verbruik op een gemiddelde cyclus. Reken even mee : gemiddeld verbuik à 5 liter per 100 km, besparing van 10% = 0,5 liter (halve liter).

Zat in 1984 al op een Audi 80 CC, was ook vlot weer verdwenen!
Techniek / materialen / miniaturisatie is in die 25 jaar fel veranderd.
Je kan het systeem van 1984 niet vergelijken met de huidige systemen.

Koen
 

Rallye

Forumguru
De meest belachelijke toevoeging aan een auto van de afgelopen jaren: start- / stopsystemen..!

Bovendien werkt het syteem niet als je je airco aan hebt staan, zoals bij mij altijd. Maar ach, in de officiële verbruikscijfers werkt het systeem wel, en dan zijn er weer een paar politici tevreden..........
 
fuck het verbruik en het mileu... het gaat mij puur om de bijtelling en het aantal pk's. zeg nou eerlijk, 140 en 20% bijtelling zou niet verkeerd zijn...

als het aan mij lag reed ik een dikke dodge challenger uit 2010... maar daar zou de baas niet blij mee zijn...
 

Wasmachineman

Forumguru
fuck het verbruik en het mileu... het gaat mij puur om de bijtelling en het aantal pk's. zeg nou eerlijk, 140 en 20% bijtelling zou niet verkeerd zijn...

als het aan mij lag reed ik een dikke dodge challenger uit 2010... maar daar zou de baas niet blij mee zijn...

:945: Hoeveel bier heb je al op vandaag ?
 

kaggel

Lid
fuck het verbruik en het mileu... het gaat mij puur om de bijtelling en het aantal pk's. zeg nou eerlijk, 140 en 20% bijtelling zou niet verkeerd zijn...

als het aan mij lag reed ik een dikke dodge challenger uit 2010... maar daar zou de baas niet blij mee zijn...

dus wel de lusten maar niet de lasten, heeft die beatrix het toch nog goed gezien met de verder individualisering van de maatschappij?
 

LenK

Forumguru
als het aan mij lag reed ik een dikke dodge challenger uit 2010...
Ja hoe zou het NL wagenpark er uit zien als we niet continu gemolken werden.
Geen BPM, geen accijns op de brandstof? Dan zou ik ook best een Dodge Challenger willen.
Shit er kneep iemand in mijn arm, schrik wakker, droom voorbij :D
 

Bakkertje

Forumguru
fuck het verbruik en het mileu... het gaat mij puur om de bijtelling en het aantal pk's. zeg nou eerlijk, 140 en 20% bijtelling zou niet verkeerd zijn...

als het aan mij lag reed ik een dikke dodge challenger uit 2010... maar daar zou de baas niet blij mee zijn...

BMW gaat met een 3 serie van 163 PK komen en in de 20% klasse...
Even geduld nog..
 

sitechris

Donateur
Wordt een fijne auto. Tweeliter diesel van BMW rijdt lekker. En hij heeft geloof ik 380 nm, dus ook veel trekkracht. Auto gaat een leasetoppertje worden.
 

hemi24

Forumguru
En als je niet / nooit "één keer goed optrekt" ?
Dan steek je de prijs van die 0,5 liter* per 100 km wèl op zak (en gaat niet in rook op).
*10% minder verbruik op een gemiddelde cyclus. Reken even mee : gemiddeld verbuik à 5 liter per 100 km, besparing van 10% = 0,5 liter (halve liter).

Ik weet niet hoe lang je stilstaat Koen, maar stationair verbruikt mijn O2 0,4 l/uur... Daarom ben ik ook van mening dat je even een factor 10 verkeerd zit met je besparing van een halve liter!
 
Even alle gekheid op een stokje...hier in Nederland betalen we al genoeg. Een mooie auto rijden voor weinig is toch zeker niet verkeerd...

En die BMW gaat zo rond de €45.000 kosten, dat is mij nog te duur met 20% bijtelling. Daarnaast ben ik geen BMW-rijder, ondanks dat ze mooie auto's maken.
 

kcj

Actief lid
Reken even mee : gemiddeld verbuik à 5 liter per 100 km, besparing van 10% = 0,5 liter (halve liter).
Daarom ben ik ook van mening dat je even een factor 10 verkeerd zit met je besparing van een halve liter!
Euh ja, ik zit er inderdaad naast :blush:
Bij de Fiat 500 PurO2 1.2 is het "
more than 10% reduction in fuel consumption over an urban cycle".
Dit zijn de 'officiele' meetgegevens volgens bepaalde europese normen. Ik heb geen idee welk percentage daarvan 'urban' is.
Het is inderdaad veel minder dan 10 % in zijn geheel...

Bovendien werkt het syteem niet als je je airco aan hebt staan,
Niet altijd waar : de 'computer' berekent zelf of de motor uit mag. Dit hangt inderdaad af van de op dat moment ingestelde gebruikers en de laadtoestand van de batterij.

Ik vind dus een Start/Stop systeem een mooie uitvinding, maar heb nog niet de kans gehad om het 'uitvoerig' te testen (zou het mij irriteren ? aanpassing rijstijl - handelingen ? / geduld aan een stoplicht / gewoonte aanleren om altijd te ontkoppelen).
Ook bij de Efficient Dynamics (BMW) zijn er inventieve en mooie toepassingen om het (dagdagelijks) verbruik te verminderen.

Koen

PS : 'grootgebruikers' worden bij mij zo weinig mogelijk aangezet : airco (toch wel 1 keer per maand) - achterruit- en spiegelontdooiing - mistlichten.
Blijkbaar is het aanzetten en veel te laat (of nooit) afzetten van die grootgebruikers bij sommigen een 'gewoonte'. Waarom ? :crazy:
 
Bovenaan Onderaan