Start/stop werkt niet

Skodasuperb2011

Actief lid
Goede morgen mede Superb rijders,

Inmiddels rijd ik , naar volle tevredenheid , een jaar met mijn Superb.
Echter mijn start/stop systeem heeft de hele winter niet gewerkt.
Eerst dacht ik dat het wellicht aan de temperatuur zou hebben gelegen
maar nu de temp. boven de 15 graden is werkt het nog steeds niet.
Op het display krijg ik geen foutmelding alleen het standaard icoontje rechtsboven
met het streepje erdoor.
Ik heb de hele "waslijst" aan citeria doorgenomen maar helaas:(,
de dealer heeft de auto " uitgelezen" maar kan geen foutmelding ontdekken,
accu is ook 100%.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Alvast dank voor de reactie!

CharlesTucker

Forumguru
Weliswaar een Octavia, maar daar zal het verschil niet inzitten. Mijn start/stop systeem heeft de hele winter wel prima gewerkt, met dien verstande dat het uiteraard wat langer duurde voordat de motor voldoende op temperatuur was. Dan kon overigens best wel lang duren, kwartiertje of zo was geen uitzondering. Ik heb trouwens wel eens meegemaakt dat het een dag niet werkte, maar dan de volgende dag weer wel (en ik ben heel saai, doe elke werkdag vrijwel hetzelfde met m'n auto). Bij jou klinkt het toch een beetje alsof er ergens een sensor die verantwoordelijk is voor het bewaken van een van de vele criteria niet goed werkt. Ik heb geen idee of dat bij uitlezen naar boven zou moeten komen. Misschien is het mogelijk om rijdend uit te lezen, zodat je kan zien aan welk criteterium niet is voldaan?

Skodasuperb2011

Actief lid
Bedankt voor de reactie.
Het vreemde is dat ik nadat ik dit topic start het start/stop systeem bij de eerste stop meteen werkt....
bijzonder vreemd, de laatste keer was in november! Vanmiddag heb ik de airco aangehad en werkt het
systeem regelmatig wel. De hele winter heb ik de airco uitstaan ( af en toe zet ik de airco in de winter aan )
al met al vreemd.....

Goede morgen mede Superb rijders,

Inmiddels rijd ik , naar volle tevredenheid , een jaar met mijn Superb.
Echter mijn start/stop systeem heeft de hele winter niet gewerkt.
Eerst dacht ik dat het wellicht aan de temperatuur zou hebben gelegen
maar nu de temp. boven de 15 graden is werkt het nog steeds niet.
Op het display krijg ik geen foutmelding alleen het standaard icoontje rechtsboven
met het streepje erdoor.
Ik heb de hele "waslijst" aan citeria doorgenomen maar helaas:(,
de dealer heeft de auto " uitgelezen" maar kan geen foutmelding ontdekken,
accu is ook 100%.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring?
Alvast dank voor de reactie!
Ik had een soortgelijke situatie. Mijn start stop systeem deed ook barweinig (lees niets) geen foutmeldingen in de computer. uiteindelijk bleek na vervangen accu door dealer dat het probleem verholpen was.

Skodasuperb2011

Actief lid
Ik had een soortgelijke situatie. Mijn start stop systeem deed ook barweinig (lees niets) geen foutmeldingen in de computer. uiteindelijk bleek na vervangen accu door dealer dat het probleem verholpen was.

@nicolko bedankt voor je reactie. De accu heeft de dealer doorgemeten en deze is 100%.....
op zoek naar de speld in de hooi berg:crazy:

hemi24

Forumguru
Niet toevallig een trekhaak en een adapter van 13 naar 7 polig in de trekhaakconnector zitten..? Of vocht in de behuizing stekkerdoos?

Skodasuperb2011

Actief lid

Het probleem is inmiddels verholpen. Ook bij mijn auto is de accu vervangen en het systeem
werkt weer goed :)!! Bedankt voor alle reactie's!!

Gieliovd

Forumguru
Wat mij als techneut dan triggert is de vraag: is het de accu die dan wellicht een te lage spanning heeft..... of is de spanning er bij het wisselen vanaf geweest en zijn alle systemen weer even gereset?

Ik zou er op durven wedden dat als we de oude accu terug monteren, hij het nog doet :)

Bovenaan Onderaan