Starten...meestal wel en soms moeizaam, startmotor defect?

chR6s

Nieuw lid
Ola heren en dames (?),

Zo nu en dan wilt mijn combi (2001, 1.6) niet direct starten.

Zodra ik de sleutel omdraai hoor ik de startmotor draaien maar dan alsof hij te weinig spanning krijgt (bijv bij een lege accu).
Vervolgens draai ik de sleutel weer terug (rusttand) om vervolgens weer opnieuw te starten en dan draait de startmotor wel zoals het moet en springt de motor aan.

Ik vermoed dus dat de startmotor naar de 'klote' is of zou het toch eventueel aan iets anders kunnen liggen.
Iemand een idee, tips?

Mvg,
Chris

oco1979

Forumguru
contactslot ?
Veel km ?
sleutelherkening van de transponder die niet meer goed kan lezen(mogelijks door versleten contactslot)
VW's al paar keer voorgehad(zal niet echt verschillen met een skoda)
Massakabel kan ook wel eens dom doen.
Klemmen aan de batterij controleren.
Uiteraard de batterij ook,moet je eerst doen,dat je basis goed is

chR6s

Nieuw lid
Bedankt voor de reactie.

Aantal km's valt wel mee 145dk
Maar het lijkt me sterk dat het aan de contactslot/sleutel zou moeten liggen. Dan zou de startmotor toch helemaal niet draaien??

Massakabel zou misschien wel kunnen, deze binnenkort ook maar eens nalopen/checken.

Cordoba

Forumguru
Accu zelf zou ik zeker niet uitsluiten (ook al door oco1979 genoemd): een accu die redelijk is, maar geen 100% meer, wil vaak net iets beter presteren als ie even kort belast wordt, dan even een paar tellen rust en opnieuw starten. Dat is in feite ook wat je doet: je draait de contactsleutel terug en start dan opnieuw.

Bovenaan Onderaan