b_p1982
Nieuw lid
Beste forumleden,
Nu het af en toe weer kouder is, heeft onze Greenline bij de start in de ochtend ff moeite met aanslaan (vanaf 2 graden en kouder). Ik draai de sleutel een tik om en nog een tik, wacht totdat alle lampjes uit gaan en draai dan door. Startmotor maakt een minimale draai, houd ff in en draait dan verder. Na 1 a 2 seconden draaien begint de motor te spinnen. Heel ff hakkelig, maar daarna vrolijk als altijd. Er komt dan ook ff witte rook uit de uitlaat.
Ik heb de motor temperatuursensor al losgehad maar geen verschil. Dan denk je al gauw aan de accu. De accu geeft 12,34 Volt als de auto uit staat en duikt naar de 11 Volt bij starten. Zodra de motor draait staat er 14,6 Volt op. En dat is volgens mij prima, maar hij is al wel 10 jaar (tis een Varta, er staat 53 10 op de min-pool). Nu wil ik niet onnodig een goede accu vervangen (kosten, milieu-aspect), maar is deze aan vervanging toe of niet? Of moet ik het toch in de gloeipluggen zoeken?
ps: deze greenliner heeft al ruim 250.000 op de teller (geen idee of het de originele gloeiers nog zijn)
Alvast bedankt weer voor jullie advies,
Nu het af en toe weer kouder is, heeft onze Greenline bij de start in de ochtend ff moeite met aanslaan (vanaf 2 graden en kouder). Ik draai de sleutel een tik om en nog een tik, wacht totdat alle lampjes uit gaan en draai dan door. Startmotor maakt een minimale draai, houd ff in en draait dan verder. Na 1 a 2 seconden draaien begint de motor te spinnen. Heel ff hakkelig, maar daarna vrolijk als altijd. Er komt dan ook ff witte rook uit de uitlaat.
Ik heb de motor temperatuursensor al losgehad maar geen verschil. Dan denk je al gauw aan de accu. De accu geeft 12,34 Volt als de auto uit staat en duikt naar de 11 Volt bij starten. Zodra de motor draait staat er 14,6 Volt op. En dat is volgens mij prima, maar hij is al wel 10 jaar (tis een Varta, er staat 53 10 op de min-pool). Nu wil ik niet onnodig een goede accu vervangen (kosten, milieu-aspect), maar is deze aan vervanging toe of niet? Of moet ik het toch in de gloeipluggen zoeken?
ps: deze greenliner heeft al ruim 250.000 op de teller (geen idee of het de originele gloeiers nog zijn)
Alvast bedankt weer voor jullie advies,