Starten op LPG

Sinds oktober 2005 rijd ik een O2 op LPG. Bevalt prima, alleen merk ik dat het starten van de auto zeer moeizaam verloopt als het buiten vochtig weer is en/of de temperatuur daalt (minmaal 4x proberen en flink gas geven)

Is dit inherent aan LPG rijden? Of heeft iemand andere ervaringen?
 

___JC___

Forumguru
Starten die dingen niet altijd op benzine en schakelen ze niet over op gas als ze warm zijn?
(ik heb nog nooit gas gehad maar dit begreep ik altijd van anderen)
 
Ik ga er ook van uit dat er altijd wordt gestart op benzine (dus mijn omschrijving was niet helemaal correct)maar typisch dat ik alleen "startproblemen" heb met een bepaald weertype.
 

higgy

Forumguru
Moderne lpi-installaties starten inderdaad altijd op benzine. Die van mij ook. En die start altijd feilloos.
Ik zou eens teruggaan naar je garage, die kan in overleg met de gasinbouwer/leverancier van de installatie gericht zoeken naar de fout. Want normaal is dat verschijnsel zoals jij dat beschrijft, niet.
 
zou ook heel goed wel eens een vervuilde gasklep kunnen zijn. hier heb ik in mijn fabia ook last van. met koude motor blijft de gasklep hangen in de zitting door vuil, daardoor kan er geen lucht bij het ingespoten mengsel komen waardoor je motor niet aanslaat.

na enkele pogingen slaat ie dan wel aan met een veel en hoge toeren, vanwege de onverbrande benzine die in de cillinders zit van het meerdere malen starten.
gasklep laten reinigen door dealer zou ik eens proberen.
 

JettaFreak

Actief lid
ik heb er ook last van. Met mijn technische verstand (dat nog nageleverd moet worden) dacht ik aan het volgende. Wat nou als er een beetje LPG achterblijft in een leiding of cilinder en je daarmee probeert te starten terwijl er ook nog benzine wordt ingespoten. Er is dan teveel brandstof, zodat hij bijna stikt (en dus afslaat). Als je de laatste 10 seconden de lpg uitzet voordat je de auto parkeert, dan lijkt het probleem verholpen. Ik zal het met de beurt (waarschijnlijk rond maart '07) nog even vragen. Of eerder als het vaker gaat gebeuren. Overigens vind ik de wagen met de relatief lichte 1.6 echt lekker rijden en ook nog vlot. Heeft er iemand trouwens ervaring met de 1.4?

Groet,


JettaFreak
 

Boet

Actief lid
Ik rij (morgen niet meer
cool.gif
) een Baleno op LPG, welke bij deze temperaturen een ongelooflijk ochtendhumeur heeft. Ik dacht aan twee mogelijkheden

-verdamper is aan het overlijden
-de regeleenheid denkt dat het hoogzomer is, en schakelt meteen na de start over op LPG.

Persoonlijk zou ik op de eerste optie gokken.

Hoe dan ook. Ik zet de auto op benzine, start, rij een kilometer of twee en schakel dan over op LPG. Geen vuiltje aan de lucht.
 

purk

Senior Member
Ik denk dat je brandstofpomp en of vertsuivers wel een problemen kunnen geven als je bijna niet op benzine rijd, verstuivers willen nog wel eens vast gaan zitten door de oude benzine, smerende en reinigende werking gaan er dan vanaf........ beetje meer op benzine rijden.
 
mijn auto op benzine had dit ook. Van de week terug gegaan, blijkt een update voor te zijn (seat). Nu start hij gewoon zoals het hoort.

markmbx

o2 1.6.ambiente 1.6 mpi
 
Bovenaan Onderaan