startonderbreker uitschakelen

kleine

Nieuw lid
Hoi iedereen,
ik kan een skoda fabia op de kop tikken. Het is bedoeld om mijn zoontje een beetje te leren rijden en dat hij dan nadien er wat mee op de akker kan crossen.
Er zitten enkel helaas geen sleutels bij (auto is via een veiling verkocht van inbeslagname). Ik vermoed dat deze al een startonderbreker zal hebben? Ik weet er verder momenteel nog geen bouwjaar ofzo van dus dat is mss al wat lastig? Mijn vraag was eigenlijk zijn hier of kennen jullie mensen die de startonderbreker kunnen verwijderen? Is het dan nodig om heel de auto te hebben of eventueel enkel de computer? Wat zijn hiervan de kosten?

bedankt alvast voor jullie hulp
 

Arjan1985

Forumguru
Hoe oud is je zoontje? Heb nog wel een stoelverhoger.;)

Mijn Fabia 1 2003 kan ik starten met een sleutel zonder batterij erin. Dat is de reserve sleutel.

Dus als je de bedrading los haalt moet je hem kunnen starten lijkt mij heb je dat al gewoon geprobeerd?
 

Antera

Donateur
Er zit een start onderbreker op. Er zit namelijk een transponder in de sleutel, Die heeft geen batterij nodig maar leest vanuit de auto de transponder. Alleen een motor tuner kan deze verwijderen. Kennis van me doet dit moet je wel zelf de ecu opsturen
 

kleine

Nieuw lid
Bedankt alvast.
Ik heb hem nog niet gekocht omdat ik al bang was dat er een onderbreker opzat. Vandaar dat ik eerst even wou informeren.
@Antera kan je de gegevens mail ofzo bezorgen van je kennis zodat ik even met hem contact kan opnemen.
 
Bovenaan Onderaan