Startprobleem Skoda Superb Combi 2.0 TDI DSG

kevinoo

Nieuw lid
Hallo,

Ben een nieuw lid,
Ben kevin, rij met een Superb combi 2010 - - - 2.0 TDI DSG Elegance
Heb momenteel 83.000 km op de teller staan.

Heb deze wagen nu een goede 3 maanden. Heb nog geen problemen gehad, tot gisteren ....

De auto had tijdens het weekend 2 dagen stil gestaan. waarvan 1 dag met temperatuur onder het vriespunt.
Gisteren wil ik naar mijn wek vertrekken en de auto sloeg niet aan... probeer een tweede keer en na een 20 tal seconden slaat de wagen dan toch eindelijk aan ... later die dag geen problemen gehad met starten ...

Heeft iemand hier al problemen mee gehad ? ? ? is toch niet normaal voor zo een jonge wagen ???

Groeten Kevin.

MarcoO2

Forumguru
Toch de dealer maar even naar de accu laten kijken, zou ik zeggen. Stel dat de wagen veel korte stukjes heeft gereden of iets dergelijks, dan kan de accu minder zijn. Een keer even een slecht startmomentje kan altijd gebeuren.

kevinoo

Nieuw lid
Heb ervoor een audi A4 gehad met 300.00 km, nooit een probleem mee gehad ...

Zou het kunnen omdat de batterij iets minder goed geladen is dan ??? dat die niet aan slaat ??? normaal zou ze toch plat gaan dan bij zo lang te proberen starten ... bij mij was dit niet het geval ...

vincefra

Actief lid
Ha ... heb ook al gemerkt dat als de motorblok echt koud is het langer duurt om te starten.
Vorige week met vriestemperaturen van -10 duurt het wel even een goed aantal seconden (tot wel een halve minuut)... nu dat is normaal voor een diesel (was op mijn vorige wagens ook zo).

Eerlijk gezegd heb ik daar normaal geen probleem van, want gebruik nogal veel bijverwarming / standverwarming (optie die op mijn wagen zit) dat de oude reeds warm zet alvorens ik in stap. toevallig eens vergeten en het viel me op ... het duurt dan ook een kilometertje voor dat de motor vlot rijdt (alles lijkt zo wat bevroren te zijn ... ).
Nu ja, dieselmotoren hebben voorverwarming van de diesel ... bij contact insteken even wachten tot lampje uit gaat op dashboard en dan pas volledig doordraaien om te starten is aangewezen en juiste manier van gebruik van een diesel wagen ...

Wat doe je van werk om >80.000 op drie maanden op je teller te hebben?

Fabia

† In Memoriam
Volgens mij heeft hij de S2 pas drie maanden en gezien het bouwjaar 2010 tweedehands aangeschaft.

kevinoo

Nieuw lid
Heb inderdaar de wagen nog maar 3 maanden :-) en deze had 79.000 op de teller staan toen :-)

Zou wel veel km's zijn op drie maanden nietwaar ?? :-) hihi

JDSPC

Nieuw lid
Sorry dat ik mij even in deze discussie meng, ik rijd momenteel een golf GT 2.0 TDI 125kw DSG uit 2009 (140K km gelopen) en ik ondervond het zelfde probleem, erg moeilijk starten bij lage temperatuur.
De dealer heeft de accu gecheckt maar die voldoende sterk om hem aan te slingeren, waarschijnlijk een defecte gloei plug daar gaan ze op checken komende week,

ps: haha ben nu golf rijder maar er is een S2 besteld....

Beste Kevin,

Ik ben tijdens de dagen dat het zo hard vroor regelmatig heel vroeg vertrokken (05.00 uur en 06.00 uur) en temperaturen van -18 gezien. Ik heb al die keren geen enkel probleem gehad met starten (alleen hoor je de moter in het begin iets meer). Naar mijn idee moet er dan ook iets bij jou aan de hand zijn ofwel de brandstof ofwel de auto. Ik zou i.i.g. bij de garage langs gaan en dit uit laten zoeken.

Vriendelijke groeten

Bovenaan Onderaan