Startprobleem

humberto

Nieuw lid
Goedemorgen Skodarijders.

Sinds enkele maanden in het bezit van een skoda



Deze week is r geprobeerd die te stelen


stuurkolom totaal verdraaid,maar was gelukkig onmogelijk hem mee te nemen
skoda te sterk voor diefstal wel gemakkeloijk ingekomen door deur open te buigen

Nu een stuurkolom gevonden om in te bouwen


Alles weer op de plaats gemonteerd


Nu,bij starten ,slaat de auto een fractie van seconde aan,dan niet meer


vraag

zit er een beveiliging op om starten te voorkomen ?

In de sleutel bv ?

Er zit net boven het contact een zwarte ring met een draad geklikt ? was is de functie daarvan ? Ik denk dat daar het probleem zit?

Waardeer het erg als iemand me een oplossing geeft


goede paasdagen verder voor iedereen

groetjes en op voorhand bedankt


humberto
 

SuperBartje

Forumguru
Hallo Humberto,

Klinkt als je startbeveiliging inderdaad. In je sleutel zit een chip en die geeft in de seconde nadat de auto op contact is gezet de auto definitief vrij om te starten: tot die tijd start íe gewoon heel even; als dan niet direct de vrijgave-code volgt slaat ie ook weer direct af. (ik heb dat eens gesimuleerd door de chip uit mijn sleutel te verwijderen)

Je zult dus moeten kijken of je niet nog electronische zaken van je originele stuurkolom moet overbouwen en/of mogelijk de chip uit je originele sleutel moet overzetten.

Misschien moet de hele boel daarna ook nog opnieuw worden ingesteld in de boordcomputer door de garage- dat weet ik niet.

Ik bergijp dat je het zelf wilt/moet doen omdat je er niet voor verzekers was ?


Ze hadden gewoon van jouw auto moeten afblijven !
Veel succes ermee in ieder geval
 

skodaboy

Forumguru
over welk type van skoda praten we hier?
een oordeel gaan vellen zonder te weten over welk type we spreken is heel moeilijk...maar goed euh..

toen jij de stuurkolom ombouwde heb je toen ook het contactslot verwisseld..dus jou slot op de 'nieuwe' stuurkolom gezet?
er zit namelijk een transponder (anti diefstal) in,deze werkt dus aan de hand van jou sleutel(die gecodeerd is)
als de transponder jou sleutel niet herkent zal deze het niet toelaten om de wagen te starten. :crazy:

wat de fuctie van die zwarte ring met draad is weet ik zelf ook niet,maar de technici onder zullen daar wel meer uitleg over kunnen vertellen.
 

Ronnie

Forumguru
De zwarte ring is de z.g. leesring voor de sleutel; door inductie (magnetisch veld opgewekt in de leesring) wordt de chip in de sleutel van spanning voorzien en zend een signaal (code) uit welke door de ring wordt ontvangen en naar het instrumentpaneel wordt gestuurd. De sleutels dienen dus opnieuw "ingeleerd" (aangemeld) te worden.
 

humberto

Nieuw lid
Hallo Humberto,

Klinkt als je startbeveiliging inderdaad. In je sleutel zit een chip en die geeft in de seconde nadat de auto op contact is gezet de auto definitief vrij om te starten: tot die tijd start íe gewoon heel even; als dan niet direct de vrijgave-code volgt slaat ie ook weer direct af. (ik heb dat eens gesimuleerd door de chip uit mijn sleutel te verwijderen)

Je zult dus moeten kijken of je niet nog electronische zaken van je originele stuurkolom moet overbouwen en/of mogelijk de chip uit je originele sleutel moet overzetten.

Misschien moet de hele boel daarna ook nog opnieuw worden ingesteld in de boordcomputer door de garage- dat weet ik niet.

Ik bergijp dat je het zelf wilt/moet doen omdat je er niet voor verzekers was ?


Ze hadden gewoon van jouw auto moeten afblijven !
Veel succes ermee in ieder geval

Goedemiddag,superbartje,bedankt voor de informatie,het zal zo goed als zeker de reden zijn.

Deze week op de sloop 2 maal een stuurkolom gekocht ,bleek dat de tandjes die in het stuurhuis moeten,kunnen verschillen.

De nieuwere mdellen hebben er ongeveer 15 ,mijn auto dus 25.

Word deze week via de onderdelenlijn de goede opgestuurd.( 125 plus 11 verzendkosten )

Had de goedkoopste verzekering,en politie komt er niet voor.

Was daar erg verbaasd over ( woon sinds de jaren 70 in het buitenland en vaar de meeste tijd )

Er lag een stainless steel mes vol vingerafdrukken in de auto,een handschoen met sporen en een adres,en ik ontving een brief na internetdeclaratie dat ze de aanknopingspunten aan het natrekken zijn.Maar niemand geweest of gebeld.

Raar land geworden,vroeger bij het eerste kattekwaad,stonden ze direct voor de deur.
Nou ja,hoop deze week een positief bericht te kunnen sturen

saludos en bedankt nogmaals
 

humberto

Nieuw lid
over welk type van skoda praten we hier?
een oordeel gaan vellen zonder te weten over welk type we spreken is heel moeilijk...maar goed euh..

toen jij de stuurkolom ombouwde heb je toen ook het contactslot verwisseld..dus jou slot op de 'nieuwe' stuurkolom gezet?
er zit namelijk een transponder (anti diefstal) in,deze werkt dus aan de hand van jou sleutel(die gecodeerd is)
als de transponder jou sleutel niet herkent zal deze het niet toelaten om de wagen te starten. :crazy:

wat de fuctie van die zwarte ring met draad is weet ik zelf ook niet,maar de technici onder zullen daar wel meer uitleg over kunnen vertellen.

Goedemiddag Skodaoy en bedankt voor de reactie.

De auto is een Felicia van 98 ,
Weet nu waar de ring voor is.
Het contactslot kan je niet overzetten,en was ook vernield,hat zit vast met beveiligingsbouten.

Dus nu in zijn geheel veranderen


groetjes humberto
 

humberto

Nieuw lid
De zwarte ring is de z.g. leesring voor de sleutel; door inductie (magnetisch veld opgewekt in de leesring) wordt de chip in de sleutel van spanning voorzien en zend een signaal (code) uit welke door de ring wordt ontvangen en naar het instrumentpaneel wordt gestuurd. De sleutels dienen dus opnieuw "ingeleerd" (aangemeld) te worden.

Hallo Ronnie,bedant ook voor de info.

Hoop dat met de hele nieuwe ( 2 de handse ) stuurkolom plus ander contactslot ,automatisch de auto weer start.
Hoop niet dat nu de "boordcomputer" tegenstribbelt.

Wel een goede "onsteelbare auto" ,er is echt enorme kracht gezet op de stuurkolom,maar dus niet gestolen,wel het raam opengebogen om erin te kunnen komen.
Tom tom weg,maar de hele asbak zat nog vol met meer an 20 € wisselgeld .( dieven wren geen rokers denk ik )

groetjes e ook bedankt,een effectief forum

humberto
 
Als de leesring de originele is je originele sleutel vlakbij deze ring vast zetten met een tyrap of stuk ducktape, nieuwe sleutel pakken kijken of de auto nu start en blijft lopen !
Als dit geen probleem op levert gewoon lekker gaan rijden!
Dit is een methode om zo goedkoop mogelijk sleutels bij te laten maken, heb dit ook gedaan bij een Mitsubishi Carisma, daar had ik maar 1 sleutel van , twee goedkope bij laten maken , originele vlak achter contactslot bevestigt en lekker rijden met dat ding.!
 

humberto

Nieuw lid
Hallo Skodafreak,dat was precies de vraag die ik vandaag wilde stellen

heb na het halve land afgezocht te hebben eindelijk een stuurkolom gevonden( morgen ophalen ,kost me 80 € en voor 240 km brandstof voor een grote auto )

Deze stuurkolom heeft geen leesring,maar heb de oude nog en ga je raad opvolgen.

Bedankt voor deze raad, en zal laten horen hoe het resultaat is

saludos

humberto
 

humberto

Nieuw lid
Goedemiddag skoda rijders.Deze morgen toen ik weg reed,begon het remvloeistoflichtje te branden.De remvloeistof is echter ruim gevuld.
De auto reed wel weg,maar begon zonder het gaspedaal aan te raken zelf steeds stootjes gas te geven.
Het versnellen in de tweede en de derde versnelling gaat met veel "gestotter".
Het lijkt net of er dan wel en dan weer geen brandstof in doorkomt.
Kan in het instructieboek geen reden en dus geen oplossing vinden

wie zou mij een advies kunnen geven zodat ik het probleem zelf kan oplossen


bij voorbaat bedankt en goede zomer gewenst

Mij auto is nog steeds de skoda felicia uit 1994
 

humberto

Nieuw lid
Gasklephuis/carburateur reinigen.
En plaats een nieuw benzinefilter, misschien dat dat het probleem oplost.

Bedankt,heb de carburateur schoongemaakt.Nu lopt de motor regelmatiger,maar geeft veel te veel toeren,al gaat het na enkele seconden weer afnemen..Ga vandaag een nieuwe temperatuursensor ophalen,en zal kijken naar de benzinefilter om die te vervangen
bedankt voor de raad

humberto
 
Bovenaan Onderaan