Startproblemen Felicia

terry

Nieuw lid
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Skoda Felicia GLXI. Benzinemotor. Op zich ben ik erg tevreden over deze auto, alleen het starten bij een koude motor levert problemen op. Ook hapert hij af en toe onder het rijden net alsof er geen brandstoftoevoer is. Wie kent dit probleem en heeft er een oplossing voor?

Is de motor warm, dan is het starten en lopen en rijdt hij als een trein.

Bakkertje

Forumguru
Hoi Terry, allereerst welkom op dit gezellige forum! Jouw probleem lijkt erg veel op het probleem dat ik met de Golf IV van mevrouw bakkertje heb, kijk hier maar eens.

terry

Nieuw lid
Bedankt voor je antwoord. Het startprobleem lijkt inderdaad veel op het mijne. Maar is het probleem nu opgelost bij jou? En zo ja, wat was dan de uiteindelijke oorzaak?

Bakkertje

Forumguru
Dat is helaas nog niet opgelost. Het wegvallen onder het rijden is overigens wel weg sinds dat de toerental sensor vervangen is. Ik verdenk zelf 1 van de verstuivers of de ontsteking. Ik heb mezelf voorgenomen om er een keer mee langs de dealer te rijden en uit te laten lezen..

terry

Nieuw lid
Ik ben wat aan het googelen geweest en kwam ergens tegen dat "ons" startprobleem wel eens met de automatische choke te maken kon hebben.

In dit artikel werd geschreven dat er in het contactslot een relais zit dat met de choke is verbonden. Wanneer je start slaat de choke uit. Maar soms slaat de choke al uit voordat hij heeft gewerkt en wil de auto slecht starten.

De oplossing die werd gegeven heb ik de hele week al geprobeerd en inderdaad het werkt. Mijn auto start weer probleemloos. Zelfs nadat het afgelopen week 2 nachten had gevroren!!!!

Wanneer je de sleutel in het contact steekt, niet direkt starten maar de sleutel enkel in het contactslot steken. Daarna twee keer het gaspedaal tot aan de bodem indrukken en dan pas starten zonder gas te geven. Bij mij werkt het gelukkig heel goed. Heb geen startproblemen meer. En ook het "stotteren" is over.

Hoop dat jij er ook wat aan hebt.

Bakkertje

Forumguru
Wanneer je de sleutel in het contact steekt, niet direkt starten maar de sleutel enkel in het contactslot steken. Daarna twee keer het gaspedaal tot aan de bodem indrukken en dan pas starten zonder gas te geven. Bij mij werkt het gelukkig heel goed. Heb geen startproblemen meer. En ook het "stotteren" is over.

Hoop dat jij er ook wat aan hebt.

Dat ga ik zeker proberen, wat een gave tip, bedankt!

Even voor de duidelijkheid, de sleutel hoeft alleen maar in het contact (niet op stand 1 of 2?)

Bovenaan Onderaan