Startproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb gisteren voor de 2e keer een probleem met starten gehad; met starten slaat de motor niet aan, lijkt wel geen vonk oid te krijgen want de startmotor doet het wel. na een paar keer proberen en even wachten sloeg de motor na lang aanhouden toch aan...
Vandaag naar de dealer gebracht, compu uitgelezen en geen storingen ofzo vermeld. verder ook geen lage accuspanning of dat soort geneuzel.
ook de dealer bleef het een raadsel
frown.gif

iemand bekend met het probleem?

Glenn

Actief lid
heb ik ook gehad met een 1.4 16v de kleppen waren vuil

dat vonden ze ook niet met de coputer bij de dealer
naar een andere geweest en die wist het wel

purk

Senior Member
gasklep vuil......kan zijn basisafstelling niet uitvoeren en slaat daarom niet aan.

bedankt voor de snelle reacties, zodra ik het weer heb ga ik direct naar de dealer met deze opmerking van de gaskleppen.

Michel

Forumguru
Laat ons even weten waar de dealer mee terugkomt. Mijn Fabia heeft namelijk de laatste tijd ook regelmatig problemen met de koude start. Net alsof er niet genoeg vonk is, zogezegd. Langer doorstarten en wat gas geven zorgen ervoor de motor alsnog (aarzelend) aanslaat, maar zo zou het niet moeten zijn, lijkt me.
Als de motor op bedrijfstemperatuur is, dan gaat het starten wel naar behoren.

Frankie

Actief lid
Hoi FabiaFreak, volgens mijn doen Glenn en Purk 2 verschillende suggesties:

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Glenn</font><hr />
heb ik ook gehad met een 1.4 16v de kleppen waren vuil

[/ QUOTE ]

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Purk</font><hr />
gasklep vuil......kan zijn basisafstelling niet uitvoeren en slaat daarom niet aan.

[/ QUOTE ]

Volgens mij, kan me vergissen, moest je de twee niet combineren en zeggen dat de "gaskleppen" vuil zijn. Glenn heeft het n.l. over de kleppen in je cilinderkop en Purk over één klep van je brandstofsysteem... Wil maar zeggen dat je niet met onbedoeld "onhandige" suggesties naar je dealer gaat en ze je zo afpoeieren. Ik weet toch hoe dat gaat. Als je zorgt dat je je verhaal (vaak ervaring van anderen) in orde hebt word je veel serieuzer genomen. Anders denken ze meteen weer aan dat "klepel en klok" verhaal...
smirk.gif
succes ermee !!!

Glenn

Actief lid
zo veel ken ik er ook niet van maar het probleem was op gelost
en in de grage vertelde ze mij dat ze de kleppen hadden gekuist dus meer kan ik ook niet zeggen
dus zullen het normaal wel die van de cilinderkop zijn om dat het
om dat het meerdere kleppen zijn

bedankt Frankie, ik had zelf ook al de conclusie getrokken dat het om 2 verschillende delen ging. de gasklep lijkt mij trouwens het meest waarschijnlijke (en de goedkoopste en dus beginnen we daar maar met zoeken)

zodra ik het weer heb ga ik direct wel ff langs de dealer waarna ik de bevindingen wel op het forum zet
smile.gif

vrijdag avond deed het probleem zich opnieuw voor, ditmaal bleef echter het EPC lampje en motormanagement lampje van de boordcompu branden nadat de wagen toch aansloeg.

even boekje erbij gepakt wat adviseerde rustig door te rijden naar de dichtbijzijnde skoda dealer, lekker op vrijdagavond laat...

ik begin nu steeds meer te vermoeden dat het idd een vervuilde gasklep zal zijn gezien de motorstoringslampjes en het motormanagement verhaal uit het instructieboekje.

woensdag direct langs de dealer, dus ik houd jullie wel op de hoogte

vandaag naar de dealer geweest (kon helaas niet eerder...) auto direct aan de pc gehangen en er kwam een foutmelding uitrollen. iets van 'detection value to low'
daarna de gasklep even bekeken en die was wel vuil, schoongemaakt en meteen een flesje motor cleaner in de tank gegooid.

dealer adviseerde even een paar dagen te kijken of er verbetering merkbaar is, dus dat doen we dan maar
smile.gif

purk

Senior Member
Ik denk dat het nu wel weer over is voor een kilometertje of 20.000. gewoon bij elke beurt de gasklep reinigen, voorkomt een hoop narigheid

hopelijk is het hiermee gedaan met de problemen, zal idd het reinigen van de gasklep op de checklist voor de jaarlijkse beurt zetten
wink.gif

is een aantal dagen goed gegaan, nu toch al 2x opnieuw problemen gehad met starten
frown.gif

zojuist de dealer gebeld, a.s maandag gaat de auto er een dag heen, hopelijk dat ze het kunnen vinden...

auto net een dag terug uit de garage; hebben de hele gasklepbehuizing gedemonteerd en schoongemaakt. aan de binnenzijde van de behuizing zat een dikke laag aangekoekt vuil
frown.gif

auto weer meegekregen, alles leek in orde tot vanmiddag toe. Nu stottert de auto met starten, loopt staionair meer toeren dan anders (1100 ipv 900), de naald van de motor temperatuur blijft op koud staan en als ik in z'n vrij een dot gas geeft staat de hele auto te schudden...

behoorlijk balen dus, heeft iemand enig idee wat het kan zijn of zelf al eerder gehad?

de auto vandaag maar weer naar de dealer gebracht, met de opmerking van de temperatuursensor. misschien dat deze mij parten speelt
407.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan