Stationair draaien 1.8T motor Superb

superbee

Nieuw lid
Hallo forumleden,

Ik ben sinds een paar maanden een tevreden eigenaar van een 2e hands Superb 1.8T uit 2001 met 85.000 op de teller.

Deze auto rijdt met deze motor erg prettig, alleen heb ik het nu al een aantal keer meegemaakt dat de motor bij het starten moeite lijkt te hebben om mooi stationair te draaien.

Ik doel hier niet op wat extra lawaai dat na een aantal seconden weg gaat. Dit is volgens mijn dealer normaal en heeft te maken met maatregelen die zijn genomen om aan de emissie-eisen te voldoen.

Bij het horen van het geluid krijg ben je geneigd om gas bij te gaan geven, maar dit zou toch niet de bedoeling moeten zijn?

De problemen lijken zich vooral bij lage temperaturen voor te doen, maar ook bij plusminus 10 graden trad het probleem op.

Tevens heb ik het idee dat de trekkracht na dit soort problemen de 1e kilometers minimaal is.

Heeft iemand dezelfde ervaringen, of enig idee, wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt!

Okki

Donateur
Klopt, heb ik ook gehad met O1. Inderdaad draait de motor eigenlijk te weinig toeren om MOOI te lopen, maar het heeft met emissiewaarde te maken.

SmurfForLife

Actief lid
Het kan ook liggen aan de gasklep en/of de koude start sensor.

Ik heb hier ook last van gehad met mijn O1 1.8T en is na modificatie opgelost.

superbee

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: SmurfForLife</font><hr />

Het kan ook liggen aan de gasklep en/of de koude start sensor.

Ik heb hier ook last van gehad met mijn O1 1.8T en is na modificatie opgelost.

[/ QUOTE ]

Beste SmurfForLife,

Mijn dealer heeft onlangs de gasklep schoon gemaakt aangezien ze vermoedden dat het daar aan zou liggen, maar de dag daarna deed het probleem zich gewoon voor.

Zou je me kunnen laten weten welke modificatie er uitgevoerd is zodat het probleem verholpen was?

Alvast hartelijk dank!

Groeten.

SmurfForLife

Actief lid
Ik heb een nwe gasklep gekregen, met de darbij behorende zaken. Slangen e.d. zijn toen ook vervangen.

Echter na een lange tijd (half jaar+) kwam het probleem weer terug. Echter wel in mindere mate.

Ook mijn huidige RS 2.0T heeft hier wel eens last van. Dit zal allemaal wel met de milieu eisen te maken hebben.

Helaas heb ik er mee leren leven. Storen doet het me inmiddels niet meer. Overigens ook andere turbo motoren van andere merken hebben hier last van. Mazda heeft het ook.

Bovenaan Onderaan