Status start-stop systeem melding uit te zetten?

Slider

Forumguru
Hoi allen,

Ik zoek me wezenloos en kan het niet vinden, naar een oplossing voor een stom probleem:
ovxirr6.jpg

Hoe zet ik deze melding uit van steeds terug komen?
Ik wil NIET het start-stop systeem zelf uit zetten (ik weet dat de melding dan weg blijft).
Eens in de zoveel keer stoppen, komt deze melding, over alles heen van de Amundsen. Ik weet dat ik dat systeem heb, wil niet steeds onnodig aan herinnert worden.

Het systeem werkt prima, ik wil alleen die constante opdringerige melding weg hebben. ik krijg het niet gevonden. Online vind je alleen opties om het hele systeem uit te zetten, al dan niet permanent.

Ik ben bang voor het antwoord, net als de schakel indicator die niet uit gezet kan worden......maar wilde het toch voor de zekerheid vragen of iemand dit met zekerheid weet.

Canon-Eye

Forumguru
Ik wil NIET het start-stop systeem zelf uit zetten (ik weet dat de melding dan weg blijft).
Dát klopt alvast niet...
Bij mijn Leon is het op mijn verzoek uitgeschakeld (had er al een hekel aan bij m'n vorige auto en in combinatie met DSG is het helemaal om je kapot te ergeren), maar evengoed zie ik soms precies diezelfde melding op het scherm van m'n Amundsen mib2. Ik vermoed dat dit wordt getriggerd doordat één van de andere bepalende paramaters een zekere waarde bereikt waardoor het SSS - als het niet geheel zou zijn uitgeschakeld - de motor niet kan stilleggen.
Ik zie het wel gebeuren, maar stoor me er niet aan. Ik begrijp ook niet zo goed wat hier nou het probleem is. :pieker: Er klinkt immers geen piepje of zo en na enkele seconden is de melding vanzelf weer verdwenen zonder dat actie nodig is, dus why worry...?

Slider

Forumguru
Als ik handmatig de Start-Stop uit schakel, krijg ik geen meldingen meer op de Amundsen MIB2.5 om mij aan te sporen het SSS te gebruiken als ik ergens stil sta.
Wellicht is er een verschil tussen de MIB2 en MIB2.5 hierin, dat weet ik niet. Of verschil tussen handbak en automaat.

De melding valt op in je ooghoek omdat het scherm donkerder wordt en over de hele breedte die balk getoond wordt. Je kijkt er automatisch naar wat er aan de hand is, om elke keer weer te zien dat het die onnodige melding is.

Slider

Forumguru
Denk dat ik mijn eigen oplossing heb gevonden.

Bij de Wagenstatus, druk op de "Info A"
39tZ6Cx.jpg

Hier kan je de "I on" en "I off" wisselen. De status die je ziet is de VOLGENDE status als je er op drukt.
s5S7Vq5.jpg

Het is erg onlogisch die status, maar als je "I on" ziet staat de melding dus eigenlijk uit nu.

Net naar huis gereden van kantoor, heb geen pop-up meldingen gehad EN het start-stop systeem werkte nog steeds.
Tevens ook duidelijk gezien dat de led van de knop bij de pook niet brandde, wat dus klopt dat het systeem nog actief is.

Als ik meer test ritten heb gedaan, zal ik het bevestigen of dit het is (of niet)

serum

Forumguru
Per toeval kwam ik diezelfde optie gisteren tegen. Bij mij kwamen ruwweg dezelfde vraagtekens bovendrijven. (Als je wel eens wat met Windows doet; gpedit heeft ook op sommige plekken dergelijke tegenstrijdigheden) Zeker in de NL variant waar nog wat eigenaardige vertalingen present zijn. Je moet de omschrijving goed lezen om te bepalen of een functie aan of uit moet staan om te doen wat je ervan verwacht. :)

Als je niet tegen dergelijke fratsen kan, adviseer ik je om nooit een renault te nemen. Als je dacht dat VAG het slecht voor elkaar heeft; had een renault van de zaak met HUD. Om de helderheid van de cockpit aan te passen dan mocht je in 3 menus; die van de HUD, die van je klokkenwinkel voor je en die van het hoofdscherm. Tenenkrommend slecht. (talisman uit 2016 of 17).

Antera

Donateur
Ben benieuwd of je dan andere meldingen die wel van belang zijn nog wel zichtbaar krijgt zoals bv Lege sproeiervloeistof, start/stop off of enig ander melding

Slider

Forumguru
@Antera Ik denk gezien het logo dat dit puur het start-stop systeem betreft. Op de eerste foto is de "info" met de A met cirkel pijl er omheen.
Dat is het logo van de Start-Stop zelf, net als op de fysieke knop bij de pook, of icoontje op de MFD (met of zonder streep er doorheen daar)
Had dit menu ook open toen de auto net was gestart, kreeg een lijst met zaken die niet op orde waren, waardoor de Start-Stop niet konden werken, zoals motor niet op temp en dergelijke. Menu lijkt me puur van dat systeem te zijn.
Tevens kwam mijn "Inspectie in xx dagen" nog steeds naar voren.

De foto's maakte ik bij thuiskomst, alles was in orde ondertussen om Start-Stop te laten werken, daarom staat er niets anders dan "Start-Stop systeem is ingeschakeld"

@serum Zeker, ben zelf ICT'er, ik begrijp precies wat je bedoeld haha. NL Windows Eventviewer is ook een leuke, zo slecht vertaald, kan je echt niets mee. Mijn pc is altijd engels.
Als ik ooit een Renault zou kopen, heb ik serieus ruzie met @JDL :ROFLMAO:

Slider

Forumguru
Heb ondertussen al meerdere ritten gehad, heb nog geen melding gezien!

Melding is echt weg, dus is wel degelijk mogelijk bij een handbak O3 :giggle:

EdK

Forumguru
Ben benieuwd of je dan andere meldingen die wel van belang zijn nog wel zichtbaar krijgt zoals bv Lege sproeiervloeistof, start/stop off of enig ander melding

Maar hoe zit het met de andere meldingen zoals Antera zich al afvroeg ?
Zijn die nu ook verdwenen of blijven die wel komen
Want zelf vond ik melding van bijna lege sproeiertank toch wel fijn.....

Slider

Forumguru
@EdK Het logo is een info met Start-Stop knop logo, de tekst naast de "I on" is Status start-stopsysteem. Krijg nog gewoon inspectie meldingen op de MFD.
Ik zie geen aanleiding te denken dat andere zaken worden achtergehouden, dan alleen de Start-Stop melding.

Bovenaan Onderaan