Steenmarter? (broodkruimels op accu)

Vanmorgen ging ik even de ruitensproeiervloeistof bijvullen en toen trof ik dit aan
Zou dit een marter kunnen zijn? en horen die kabels zo open en bloot te liggen? 1.jpeg 2.jpeg 3.jpeg
 

ertromp

Forumguru
Die kabeltjes zo in de connector dat hoort zo.
En ja het zou zo maar een marter kunnen zijn.
 

Captain Hook

Forumguru
Ik zou eerder goed checken of rubber(achtige) slangen niet aangevreten zijn... En/of isolatiemateriaal wat is weggeplukt.
 

Jer

Nieuw lid
In de onze is een marter op bezoek geweest, en ja, isolatie van de motorkap is aangevreten/weggeplukt. Voor het overige niets stuk gemaakt. Soms zie je ook sporen, of haartjes uit de vacht, dan kan je natuurlijk vrij zeker zijn...

Bij onze andere auto maakten ze echt schade (doorbijten leidingen turbo) hebben dan een marteralarm geplaatst onder de motorkap en geen last meer van.

Zijvraag: maakt het uit om gewoon volgens OEM nummer nieuwe motorisolatie te bestellen, of toch beter de originele? Iemand ervaring?
 

Tees

Donateur
Voor dit soort onderdelen heb je naar mijn ervaring vaak niet veel keuze omdat het zo typespecifiek is. Ik koop zelf altijd A-merk OEM onderdelen, en af en toe voor specifieke dingen direct bij de dealer. In dit geval zie ik weinig bezwaar tegen OEM (als die beschikbaar is).
 

ertromp

Forumguru
Bestel zo'n motorkapisolatieplaat (dat is een flinke woordwaarde) maar origineel bij de dealer.

Had onlangs zelf nog binnenkuip bij het spatbord voor kapot (gescheurd). Besteld bij Winparts en binnengekregen maar wat een gammele zooi. Gelijk origineel besteld bij dealert en wat een verschil zeg. Dikten van plastic anders en isolatiestukken op het kunstof ander materiaal en dikte. Dan maar wat meer centen maar kwaliteit was ook 100% verschil.
 
Bovenaan Onderaan