Steenmarter onder de motorkap van mijn 1.4 Tdi combi

Bosi

Lid
Sinds nu 2 weken, vind ik sporen van een steenmarter op het moterblok van mijn 2006 1.4 tdi combi.
Al een paar keer eierschalen en (grote) kiezelstenen gevonden op en rondom de moterolie vuldop.
Gelukkig nog geen zichtbare schade, maar ja voor hoelang nog?
Iemand enig idee hoe ik zo'n kabel aanvretend kreng uit de beurt van mijn dierbare fabje kan houden?

Cordoba

Forumguru
Uit de buurt houden gaat niet lukken als je de Faab niet in een kluis opbergt. Belangrijkste is om ze buiten te houden, beste methode is om aan de onderkant alle gaten waar ie binnen kan komen te blokkeren met gaas/rooster of iets dergelijks.

tatraman

Nieuw lid
heb er ook last van gehad. ik heb nu de bougiekabels ingespoten met anti marter spray (besteld op internet ) en heb nu geen last meer. Het heeft mij een aangevreten bougiekabel gekost. Verder hoor ik goede verhalen van een elektronische marterverjaagsysteem dat voor een paar tientjes in je motorcormpartiment geplaatst word of met een panty gevuld met hondenharen, die goed vast word bevestigd in de motorruimte, zodat het niet los kan raken en tussen de draaiende delen kan komen. Marters hebben een grote hekel aan honden. De bougiekabels van de vw groep schijnen bijzonder lekker voor een marter te smaken omdat deze worden bewerkt met visolie om ze elastisch te houden heb ik begrepen maar bij een diesel zullen er wel andere lekkere kabels zijn

Wilko

Senior Member
met een panty gevuld met hondenharen, die goed vast word bevestigd in de motorruimte, zodat het niet los kan raken en tussen de draaiende delen kan komen. Marters hebben een grote hekel aan honden.

Hmmmm, wij hebben een hond die ook nog eens enkele malen per jaar flink verhaart (zomer en wintervacht), en meerdere malen per week achter in de auto zit en daarbij haar haren door de gehele auto verspreidt: Zou dat de auto niet al een geur geven die deze marters niet waarderen, of moet je het inderdaad wat grover aanpakken met de methode van de panty vol hondeharen?

M.a.w.: Zijn er al marterslachtoffers geweest die tevens hondenbezitter zijn?

Bovenaan Onderaan