Steenslag achterdeur

Zijn er ook Yeti-rijders die steenslag hebben aan de achterportieren ( beneden waar de deur sluit en overgaat naar de wielkast) er zijn modellen waar hier een doorzichtige plastic zit om dit te voorkomen.

Ronnie

Forumguru
Dit is originaal Skoda artikelnr. AKL 448 300 04, 210x290 mm, Is nogal prijzig.....€ 30,17 incl. per kant......

CDO

Forumguru
Bij een stickerbedrijf / drukker een stukje folie (folie waar ze mee lamineren) kopen en op maat snijden met een scherp mesje. Eventjes plakken en klaar. Klusje van 10 min.

Misschien is het beter om mijn hele Yeti te laten lamineren...
eigenlijk is het raar dat het niet standaard word geleverd...volgens mij is het een ontwerpfout als je op deze plek last heb van steenslag...

Jan
Yeti 1.8

Captain Hook

Forumguru
Je ziet dit bij veel auto's. M'n oude O2 combi uit 2005 had ook twee van die lappen doorzichtig kunststof op die plek zitten. En idd, het scheelt wel met beschadigingen op dat plekje. Nadeel is dat na zoveel jaar dat kunststof enigszins verkleurd en de randen vuil worden en gaan aftekenen.
Ik weet van een Toyota Yaris dat die het ook heeft. Bij mijn Roomster zit dat er niet op, maar dat komt waarschijnlijk omdat de Scout uitvoering al van die dikke kunststof beplating heeft rondom de wielkasten en de onderzijde van de portieren...

Erwin

Lid
Mijn vorige auto een volswagen transporter (T5) had ook "plakker" nabij de wielkasten vanuit de fabriek overigens, en na 7 jaar zag dit er nog keurig uit. Auto was wel zwart metallic :winkie:

Fred

Nieuw lid
Voor diegene die nog interesse hebben, ik heb gisteren mijn karretje afgehaald , 1.2 TSI DSG ambition. De besproken folie, zit er volgens mij nu standaard op. Bouwweek 13 2011.
Het is me tevens opgevallen dat er ook een enkelvoudige ovale uitlaatpijp op zit i.p.v. de dubbele buisjes .

TurboBooster

Forumguru
Op mijn Yeti bouwweek 7 zit ook al standaard de folie.
Ik heb wel de dubbele buisjes doch dat kan ook aan het type motor van de Yeti liggen.
Is bij mij een TSI 1.8 4x4.

snel

Actief lid
op een yeti 1.8 tsi 4x4 zit deze folie standaard gemonteert
mijn yeti is van feb 2010

Dos_Dave

Nieuw lid
Ook bij de onze (1,6 GL CRTdi geleverd half maart) zit het er standaard op. Dacht eerst bij de afhaling dat het diepe krassen waren en ben andere in de showroom gaan bekijken. Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik het toch geen nette oplossing hoor, we hebben van de 10 bezoekers die hem al gezien hebben allemaal de opmerking gekregen "mooie auto, spijtig van die krassen". Betreft een Platin Grey maar ook bij de bruine mocca die in de showroom stond was dit zeer (storend) zichtbaar.

Bovenaan Onderaan