Stel je voor dat ik mij voorstel...

• Onderwerp starter Deleted member 27638
  • Startdatum
D

Deleted member 27638

Nou vooruit dan maar ;)

Ik ben Maarten, 38 jaar jong en sinds ruim een week de trotse berijder van een Octavia III Combi Style business.

Hiervoor reed ik altijd (sl)Opel Corsa, Astra en de vorige (lease)auto was een Ford Focus station.

Voor de wens van wat kleine aanpassingen kwam ik al meerdere keren op dit forum uit. Zodoende recent m’n lidmaatschap aangegaan. In het verleden heb ik enige ervaring opgedaan met fora en nieuwsgroepen.

Graag maak ik na dit ‘hallo allemaal’ gebruik van de (zo voelt het nu al) oneindige kennis van de stamgasten en zal ik voornamelijk veel teruglezen.

In verband met een probleem met het Columbus-systeem heb ik waarschijnlijk al de oplossing gevonden in een topic van ruim 2 jaar geleden. Op dit topic zal ik netjes verder reageren. Ik hoop hiermee ook van enig nut te zijn voor anderen.

Cordoba

Forumguru
Welkom Maarten, en dat de probleempjes maar snel opgelost zijn. Overigens geeft rondsnuffelen op het forum een ander probleem: je kunt gaan kiezen uit talloze aanpassingen aan je auto...

D

Deleted member 27638

Vorige week m’n O3c opgehaald. Sinds het begin ook problemen met het Columbus-systeem: willekeurig vastlopen tijdens gebruik radio (DAB en FM), CarPlay, navigatie, alles eigenlijk.

Doordat ik dit topic las, gisteren en vandaag nog een testje gedaan: mijn Aukey usb-adaptertje verwijderd uit de 12v-socket en het systeem uit zichzelf weer laten herstarten. En warempel, het lijkt weer storingsvrij te werken. Bij terug inpluggen begon de Columbus direct weer vreemd te doen: haperen van muziek, vastlopen, stuurwielbediening die volume verlaagt als ik het wieltje omhoog draai, etc.

Het ‘inpakken met aluminiumfolie’ werkte niet.
Bekijk bijlage 66105
Ook het verplaatsen naar de achterbak-aansluiting maakte weinig tot een verschil.

Morgen de garage maar eens bellen dat vervangen van het systeem waarschijnlijk geen zin heeft. Zijn er andere opties die ik van ze kan verwachten? Zaken zoals plaatsing van magneten rond bekabeling e.d. Om het e.e.a. minder storingsgevoelig te maken?

Morgen ook nog m’n woon-werk ritje testen met een Belkin-usb adapter: zien of dit storingsvrij werkt.
Bekijk bijlage 66103

Nu vraag ik mij af: wie heeft er nog meer een O3c met het Columbus-systeem en welk merk/type usb-adapter gebruik je?

Ik ben gecharmeerd van een mini usb-adapter. Eventueel kan ik de metalen variant van Celbro proberen.
Bekijk bijlage 66107

Wat ik wel wil aanschaffen (en aansluiten via een socket welke middels een zekeringhouder op een lege plek in de zekeringkast wordt geplugd) is de Orico UCP-5P welke dan aan de passagierszijde komt te hangen.
Bekijk bijlage 66106
Dit is enkel nog afhankelijk van het kunnen doorsteken van de aansluitplug achter de middenconsole. Eerdaags de zij-kappen maar eens los schroeven. Zo op de tast lijkt er wat ruimte achter te zitten.

Zijn er mensen met storingsvrije tips? Of iemand die de zij-kappen van de middenconsole al eens heeft losgehaald?
Of oplossingen die de garage heeft geboden?

Dank voor het warme welkom.
Bovenstaand het citaat van het beloofde bericht.

Hakar

Donateur
@octa-via welkom op dit leuke forum.

En let op, niet te veel in één keer lezen.
Uit ervaring weet ik dat dit moeilijk is, maar eens begonnen is het moeilijk niet door te klikken naar het volgende interessante topic.
En voor je het weet ben je dan zo aan het lezen dat er geen tijd meer over blijft om klusjes aan je wagen te doen, of er in te rijden.

Bovenaan Onderaan