Stelmotor climatronic kapot, maar welke?

RISL

Nieuw lid
Goedemorgen,

Bij mijn bestuurderskant komt er warme en koude lucht uit de ventilatieroosters, al naar gelang de instelling. De passagierszijde geeft sinds kort altijd dezelfde temperatuur. Ik heb wat gezocht op dit forum en kom tot de conclusie dat er een stelmotor van een mengklep kapot moet zijn. Het kalibreren heb ik al geprobeerd.

Nu vond ik dit plaatje:
upload_2021-6-14_9-42-11-png.89693

Ik weet inmiddels dat klep 2 is voor het recirculeren, klep 3 is voor het ontwasemen van de vooruit en klep 6 is voor de bestuurderszijde. Dit is gebaseerd op andere topics, mocht het fout zijn, dan hoor ik het graag.

Weet iemand welke klep ik moet vervangen voor de passagierszijde?

Bedankt alvast.

RISL

Nieuw lid
Ik heb zelf geen OBD of VCDS.
Maar laat het uitleesapparaat een plaatje zien welke motor het is? Dat lijkt me niet toch?

Edit: nu zag ik in de VCDS-lijst dat u in omgeving Breda uitleest/codeert. Mag ik daarover via pm contact opnemen?

Laatst bewerkt:
Aloha,
Ik heb vandaag hetzelfde probleem ervaren.
Linkerzijde op alle temperaturen mogelijn terwijl er rechts vol warme lucht uit blijft komen.

“Even uitlezen” waar kan dat? Er komen namelijk nergens alarmmeldingen in beeld of iets,
zelf technisch genoeg, maar zon auto is nieuw voor mij, ben alleen voor ‘87 gewend waar alles gewoon mechanisch werkt.

Uitlezen van storingen kan bij de lokale garage maar een ventilatorklep lijkt mij dan weer een specialere uitleescomputer als het ware. Of maak ik het nu ingewikkelder dan het is.

Bovenaan Onderaan