Stempelveren SuperB 2?

Octi

Lid
Hier even een vraag over stempelveren bij een superB2 combi 2014. (1.6 TDI Greenline active business). Helaas geen automatische achterklep. Kunnen hier ook de stempelveren op die in het topic staan van de O2? (v20x051 / ST11540)

Hoor het graag van jullie,mvg Fred

Jewepe

Forumguru
Ben hier ook zeer in geïnteresseerd. Had het op mijn Octavia en dat werkte super. Kan het op de Superb ook?

Octaaf

Forumguru
Ik mis het ook op de Greenline. Ga serieus zoeken. Zware klep mag toch geen belemmering zijn (tenzij de stempelveren daar door heel duur worden).

Wat zou belangrijk zijn om rekening mee te houden? Uiteraard de lengte, ook in uitgerekte stand. En de 2 bevestigen. Verder nog iets? De dikte van de veren? Ivm de ruimte

Carlovdw

Forumguru
Zal ook wel op de 2 passen

Edit

Ik heb een vermoeden dat het gewoon de zelfde veren zijn die ik heb besteld. Dus misschien eens gewoon die proberen.
Zijn de heavy load versie.
Eventueel kan je ze combineren met de blauwe(medium load).
Dit kan ook volgens youtube.
Dan ben je max 40€ kwijt en met een beetje geluk 20€.
Greetz

Laatst bewerkt:

Octaaf

Forumguru
@Octaaf
Ik denk toch echt dat je een elektrische achterklep moet hebben om deze truc uit te halen.

Enig idee of de elektrische variant met (elektrische) hydrologische veren werkt, en dus totaal andere variant dan de standaard achterklep? Anders zouden de veren uitwisselbaar moeten zijn (toch?) en dan met een beetje hulp van stempelveren genoeg "lift" genereren.

Achteraf elektrische achterklep inbouwen zal vast geen optie zijn.

Octi

Lid
Bedankt voor de reacties, zullen eens gaan kijken/experimenteren. Mocht ik meer weten, laat ik het weten. Is overigens de klep van de superb zwaarder dan die van de octavia?? Persoonlijk dacht ik dat dit mee zou vallen, is toch qua grote niet heel veel anders. Kan misschien een onsje meer zijn :D Gr.Fred

Octi

Lid
Enig idee of de elektrische variant met (elektrische) hydrologische veren werkt, en dus totaal andere variant dan de standaard achterklep? Anders zouden de veren uitwisselbaar moeten zijn (toch?) en dan met een beetje hulp van stempelveren genoeg "lift" genereren.

Achteraf elektrische achterklep inbouwen zal vast geen optie zijn.

Als het al zou kunnen, denk ik dat het nogal een ingreep gaat worden ivm bekabeling etc.

Octi

Lid
Zal ook wel op de 2 passen

Edit

Ik heb een vermoeden dat het gewoon de zelfde veren zijn die ik heb besteld. Dus misschien eens gewoon die proberen.
Zijn de heavy load versie.
Eventueel kan je ze combineren met de blauwe(medium load).
Dit kan ook volgens youtube.
Dan ben je max 40€ kwijt en met een beetje geluk 20€.
Greetz

Het type v20x051 / ST11540 is van Alcomex en volgens mij ook heavy duty en kosten 2,15 stuk, echter is er minimum bestel bedrag.

https://webshop.alcomex.nl/producten/stempelveren/stempelveer-v20x051-st11540.html

Bovenaan Onderaan