Sterke verse benzinelucht olie en toename verbruik oktavia 1998

sebaswijk

Nieuw lid
Hallo

Ben sinds kort eigenaar van een skoda octavia 1,8 20v slx
Met 163 000 km op de teller altijd vw dealer onderhouden altijd op tijd
Maar heb sinds 2 dagen erge verse benzinelucht in de olie en het verbruik is aardig wat verhoogd kom uit op 1 op 8 rijd ie op dit moment verdee rijd ie goed geen gestotter of slecht starten hij rijd tip top in orde

Weten jullie misschien waar het aan kan liggen of er iets lek is dat ie gedeelte benzine weggooit?

Of is het misschien kleinigheidje dat zo te vervangwn is?

Graag hoor ik het van jullie

Groetjes bas

sebaswijk

Nieuw lid
bedankt voor de welkomsgeschenk...

nou heb de auto net een week met weinig kms altijd vw dealer onderhouden maar sinds paar dagen komt een sterke benzine lucht uit de voorgrill weg en heb gekeken ik kwam uit bij de olie daar rook ik echt verse benzine lucht en verbruik is naar mijn idee ook erg hoog met 20 liter benzine ong 160 km ermee gereden en auto rijd toch verder goed geen gestotter of dat ie uitvalt of ie inhoud niks van gemerkt en toch nog sterke benzine lucht uit de motor weg

Ronnie

Forumguru
Kan d'r nog weinig van maken, maar heb je al eens onder de motorkap gekeken met draaiende motor?
Contoleer dan ook de brandstofleiding aan de injectorrail.
Misschien ook gemakkelijk om het bouwjaar even te vermelden.
Maar als je de auto net hebt gekocht ga je toch terug naar de dealer?

sebaswijk

Nieuw lid
jaah heb al onder de kap gekeken met draaiende motor ik ruik wel benzinelucht voornamelijk bij de olievuldop heb zelf geen lekkages gevonden ooh jah het is van bouwjaar 1998 de eerste serie van octavia het is een 1.8 20V SLX uitvoering

Ronnie

Forumguru
Je hebt een opgeboorde versie van een 1.6 ltr, een 1.8 AGN motor 92 Kw.
Als je de benzine ruikt in de buurt van de olievuldop heb je waarschijnlijk dus een lekkage aan de injectorrail of de injectoren. (kan ook nog de retourleiding zijn)
Ik weet niet hoe je technische vaardigheden zijn, maar je moet de bovenste helft van het inlaatspruitstuk afbouwen om erbij te kunnen.......
Is een behoorlijk lastig en precies klusje, dus misschien toch maar terug naar de garage......

sebaswijk

Nieuw lid
ahhaaaa okeee daar zal ik dan nog even naar kijken anders maar even naar dealer toe dus kan is wel groot dat daardoor verbruik hoger is ivm de lekkages ? ik zag gewoon mijn benzine meter tijdens rijden gewoon leeglopen ......en mijn technische vaardigheden heb wel heel wat ervaringen het ging mij om een onderdeel of waar ik zoeken moet namelijk het is namelijk mijn 1e skoda heb nog nooit skoda gehad vandaar ik vroeg wat kon wezen en waar ik zoeken moet en nog een vraag ......is het een audi motorblok of is een vw passat blok dat vroeg ik mij namelijk af
hiermee kom ik nog erop terug wat het probleem is ik moet morgen eerst werken zal zondag ernaar kijken en anders naar vw garage toe bij me werk in de buurt

Ronnie

Forumguru
Deze motor vind je overal terug in het VAG concern, Audi A3,A4 VW Golf, Passat, Bora, Seat, Skoda dus ook.

sebaswijk

Nieuw lid
Zooh ben weer terug had drukke week maar probleem is gevonden er is 4 maand geleden bij mijn skoda bobine vervangen en paar stekkers losgehaald en is 1 stekker niet goed ingekomen waarschijnlijk koel en warmsensor waar van hij benzine heeft weggegooit in de olie en niet verbrand houd in dat de skoda lange tijd op koeltemp heeft gereden sindien stekker weer in gedrukt goed in gedrukt en hoppaa verbruik flink verminderd van 8 ltr op 100 km naar 6,5 ltr op 100 km en is ook 2 xsneller hij pakt de pk,s nu direct en voor die tijd pas bij 2500 toeren vaag verhaal maar 1 stekker kan alles

sebaswijk

Nieuw lid
En absoluut geen benzine lekkages gevonden alles zag er keurig uit zelfs slangen naar tank tot aan de motor nagekeken alles was goed maar deze auto heeft nog maar 160 000 km op teller en onderhoud elke keer om de 20 000 km alles aantoonbaar

Bovenaan Onderaan