stevig genoeg?!

Hetzer

Forumguru
deze Roomster heeft helaas een flinke aanrijding gehad!!!

Bijlagen

• 43064-12.jpg
    43064-12.jpg
    56,6 KB · Weergaven: 85

LenK

Forumguru
De Roomster scoort ***** bij de EuroNCAP.

Wel pas na hertest met aanmerking:

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Autoscoops.nl 25-12-2006</font><hr />
Ondanks de uitstekende score van vijf sterren, kan de Roomster geen vlekkeloos parkoers voorleggen. <font color="Red">Kabels van de batterij zijn erg kwetsbaar omdat ze voor de batterij geplaatst zijn. Bij de frontale crashtest werden deze kabels beschadigd waardoor alle elektrische energie wegviel. Resultaat: de gordelspanners werkten niet</font>.

Na enkele aanpassingen stond EuroNCAP een hertest toe. De kabels werden opnieuw geraakt, maar de gordelspanners functioneerden bij de tweede test wel naar behoren. <font color="Red">Skoda zal alle nieuw geproduceerde Roomsters van de sterkere kabels voorzien, maar de auto's die al verkocht werden worden niet meer aangepast. </font>EuroNCAP betreurt dat.

[/ QUOTE ]
Accu omdraaien was teveel moeite?

wow dat ziet er niet tof uit... hopelijk voor de eigenaar dat ie erwel heel uitgekomen is.

van de auto is het trouwens ook erg jammer
frown.gif

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Daniel_Fabia</font><hr />

Is duitser zo te zien,klopt dat?

[/ QUOTE ]

nee dit is een tjech, hier de achterzijde, ik hoop inderdaad dat ze die aanpassing met de gordelspanners snel gaan door voeren!

Bijlagen

• 43103-1.jpg
    43103-1.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 47

ByeByePeugeot

Actief lid
Het eerste wat ik zou doen als eigenaar van een Roomster is als een gek naar de garage rijden om de aanpassing te laten doen, koste wat het kost! Voor elke toevoeging/verbetering qua veiligheid mag geen twijfel bestaan daarom ben ik van mening dat Skoda een zeer kwalijke beslissing heeft genomen met betrekking tot het niet aanpassen van de kabels op de al uitgeleverde modellen....Maar dat is mijn mening..

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Hetzer</font><hr />

ik hoop inderdaad dat ze die aanpassing met de gordelspanners snel gaan door voeren!

[/ QUOTE ]
Volgens mij ging het over accukabels, die aan de voorkant van de accu zitten en bij de frontale crash doorbraken.
Modificatie alleen dmv dikkere kabels lijkt me ook maar zozo.

Hetzer

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Hetzer</font><hr />

ik hoop inderdaad dat ze die aanpassing met de gordelspanners snel gaan door voeren!

[/ QUOTE ]
Volgens mij ging het over accukabels, die aan de voorkant van de accu zitten en bij de frontale crash doorbraken.
Modificatie alleen dmv dikkere kabels lijkt me ook maar zozo.

[/ QUOTE ]

ik ben benieuwt, ik zal de vraag ook eens stellen bij mijn dealer, eens kijken wat zij er vanaf weten.

Matra_Murena

Actief lid
Als ze door die kabels de vijfde ster mislopen dan hebben ze nog altijd evenveel sterren als de Octavia 2! Dus het valt allemaal wel mee.

purk

Senior Member
waarschuwingslampje voor de gordel is al een ster waard, die sterren zeggen mij helemaal niks....dom verkoop praatje

Hetzer

Forumguru
nog wat Roomsters , die er ook wat onfortuinelijk uit zien.........

Bijlagen

• f875_27.jpg
    f875_27.jpg
    46,1 KB · Weergaven: 44
  • dda0_27.jpg
    dda0_27.jpg
    54,1 KB · Weergaven: 32
  • f831_27.jpg
    f831_27.jpg
    46 KB · Weergaven: 38
  • afe8_27.jpg
    afe8_27.jpg
    38,9 KB · Weergaven: 35

LenK

Forumguru
Open dit draadje, zie ik links een rode Roomster en in het midden een gecrashte rode Roomster.
Denk ik Hetzer heeft niet lang plezier gehad van zijn aankoop.
Maar dan zie ik dat het draadje al 3 maanden geleden gestart is en dat er dus niks aan de hand is.
Hopelijk blijft iedereen zo'n lot bespaard want dat ziet er niet best uit, net als die 2 hierboven. Bij die zilverkleurig zie je dat de cabine mooi in tact is gebleven.
Skoda maakt dus veilige auto's zo te zien.

Hetzer

Forumguru
Open dit draadje, zie ik links een rode Roomster en in het midden een gecrashte rode Roomster.
Denk ik Hetzer heeft niet lang plezier gehad van zijn aankoop.
Maar dan zie ik dat het draadje al 3 maanden geleden gestart is en dat er dus niks aan de hand is.

ja gelukkig is alleen de kleur het zelfde!!!!!!!!!!!!!!!

vw125

Forumguru
Is het nu mijn gedacht of zijn enkel de airbags aan de passagierskant opengegaan?

Grtz vw125

Bovenaan Onderaan