Sticker met wagengegevens onleesbaar

Heb een 2e hands O2 gekocht waar het onderhoudsboekje van kwijt is en helaas ook de sticker bij het reservewiel deels onleesbaar is. Kan ik ergens de informatie vinden die op de sticker zou horen te staan?

Cordoba

Forumguru
Je kunt ook een foto van de sticher maken, en kijken wat er is te achterhalen: bepaalde codes staan op bepaalde plaatsen, of eigenlijk is er een standaard volgorde voor de codes. Met behup van anderen kun je dan misschien achterhalen wat er zou kunnen staan, en aan de hand van de aanwezige opties kom je er dan vaak wel achter.

guitar_billy

Senior Member
hallo @Koppers, wat wil je eigenlijk weten ?

ik heb eens mijn stikker gefotografeerd en alle codes opgezocht.
op de stikker staan dingen als motorcode, versnellingbakcode, lakkleur, bepaalde extra opties, maar ook niet alles.

hier een website voor de codes :
http://vag-codes.info/

geen idee of je deze informatie ook ergens via het VIN nummer kunt achterhalen...

Cordoba

Forumguru
Ik heb je foto even bewerkt, voor betere leesbaarheid, maar kun je een iets betere foto plaatsen? codefoto.JPG

Cordoba

Forumguru
Via VIN kan wel, maar kost volgens mij normaal geld. (ik weet ook niet meer waar, misschien even op het forum zoeken op VAG-code of accessoire code).

Zal morgen een nieuwe foto maken. Ben niet specifiek opzoek naar iets maar toch leuk om alles te weten ;)

guitar_billy

Senior Member
als het echt belangrijk is moet de dealer het ook wel in de computer hebben via VIN en mss nog wel uit te printen ook.

hier de meeste leesbare codes van de stikker
engine kw hp ltr cyl mounting time model remark
BMM 103 140 2.00 4 11/08 - 05/10 OCTAVIA

j0l BAT Battery 340 A (70 Ah)
5sl ASL Left exterior mirror: aspherical
h6l REI Tires 225/45 R17 91W
7gg AGM Emission standard EU4 DPF
9p1 SGK Seat belt reminder, electric contact in buckle
8ay RAO Radio/navigation system
8ls COP MAN M-Number
1nl RAA Covers for alloy wheels
1d0 AHV Without trailer hitch

andrehj

Forumguru
Inderdaad: De (handige) dealer kan via je VIN zo een hele lijst met opties uitdraaien. En die lijst is nog een stuk langer dan wat er op je sticker staat.

skodaboy

Forumguru
die sticker bij het reservewiel ziet er maar vies en lelijk uit..
dit komt ook niet vanzelf,de sticker is blijkbaar om één of andere reden nat/vochtig geworden...

er kan tijdens een transport een vloeistof zijn uitgelopen,en nadien is men te lui geweest om de koffermat er uit te halen om deze deftig te laten drogen,maar voor het zelfde geld komt er 'gewoon' ergens water binnen.

het onderhoudsboekje kan idd verloren zijn gegaan,maar kan ook bewust zijn weggegooid of dergelijke..
de sticker kan door laksheid zo geworden,maar kan er kan ook mee geknoeid zijn om bepaalde gegevens onleesbaar te maken..maar even goed kan de wagen een schadeverleden hebben..:pieker:

persoonlijk als ik zo'n wagen tweedehands tegen kwam,zou ik mij toch de nodige vragen stellen..:jaja:

Bedankt voor het mee denken, de mat was zodanig ranzig dat er spullen zijn vervoerd dat de sticker hier door is smerig geworden. Heb dan ook een rubberen mat erin gelegd. Heb wel de volledige onderhoudslijst gekregen van de leasemaatschappij, ex lease bak dus. En al het onderhoud bij de skoda dealer gehad dus voor mij geen rede van zorgen toen ik hem kocht.

Antera

Donateur
Gewoon even naar de dealer die wil je er vast wel mee helpen. Het kan erg handig zijn die gegevens.

Bovenaan Onderaan